Mazda MX-5 oferowana jest od 1989 roku. Po ponad 30 latach na rynku nie widać końca sukcesu. Do tej pory na całym świecie sprzedano około 1,1 miliona egzemplarzy tego roadstera. Główne rynki zbytu to USA i Europa. Od samego początku MX-5 zbudowana jest tak, żeby była jak najlżejsza. Dbano o to przy każdej kolejnej generacji. Teraz, pięć pokoleń później, masa własna Mazdy MX-5 wzrosła z 955 kg do około 1000 kg. Wymiary dwumiejscowego roadstera pozostaną praktycznie bez zmian. Obecny model ma 3915 mm długości, 1735 mm szerokości, 1225 mm wysokości i rozstaw osi 2310 mm.
Aktualna generacja Mazdy MX-5.
Lekka konstrukcja będzie podstawą koncepcji następcy, a to już nie będzie takie proste do osiągnięcia. Mazda stoi przed wyzwaniem elektryfikacji bestsellera. To wydaje się być nieuniknione, a to oznacza, że dojdą ciężkie baterie. Ichiro Hirose, szef działu badań i rozwoju w Mazdzie, powiedział: „Lekkość i kompaktowe rozmiary są kluczowymi elementami MX-5. Nawet jeśli przeprowadzimy elektryfikację, musimy być pewni, że osiągniemy niską masę pojazdu.” Ikuo Maeda, szef marek i projektantów, wydaje się dążyć do zelektryfikowanego napędu z powodu norm, ale ze względu na klientów, którzy myślą coraz bardziej o ekologii i środowisku. „Zmieniają się preferencje klientów samochodów sportowych, więc my musimy też pomyśleć o tych zmianach społecznych.”
Być może tak będzie wyglądał następca modelu MX-5.