Znane z innych modeli marki oznaczanie MX w nazwie jest rozwinięciem skrótu Mazda Experimental – To szukanie nowych obszarów dla marki w tych miejscach, w których do tej pory nie była ona obecna. MX ma być także samochodem, który zdobywa nowe terytoria – wyjaśniał podczas polskiej prezentacji modelu Szymon Sołtysik, PR menedżer w Mazda Motor Poland. MX-30 to 5-osobowy samochód kompaktowy o nadwoziu typu SUV. Został zaprojektowany w stylistyce kodo, zbudowany jako nowa konstrukcja całkowicie od podstaw. Mierzy 4385 mm, ma 1795 mm, szerokości i 1570 mm wysokości, a rozstaw osi to 2655 mm. Wymiary są praktycznie te same co w przypadku CX-30, z 2-centymetrową różnicą w wysokości nadwozia.
fot. Mazda
Co ciekawe, sposób otwierania drzwi jest taki, jak w BMW i3. Przednie drzwi otwierane są normalnie, natomiast tylne – „pod wiatr”, zapewniając szeroki dostęp do wnętrza auta. Jest jednak problem: aby otworzyć drzwi tylne, trzeba najpierw otworzyć przednie.
CZYTAJ TAKŻE: Nowa Mazda 3 hatchback: Ku górze
Elektryczna Mazda zaoferuje dwa rodzaje wykończenia wnętrza: jaśniejsze i ciemniejsze. Na zewnątrz pojawią się nowe kombinacje kolorystyczne – połączenia znanych już kolorów ze słupkami w kolorze srebrnym i z czarnym dachem. Ci, którzy wcześniej jeździli Mazdami z silnikiem spalinowym szybko odnajdą się we wnętrzu modelu na prąd. Do minimum zredukowane zostały elementy mogące rozpraszać kierowcę. Tylna kanapa jest przeznaczona dla trzech osób, tapicerka została wykonana z materiałów poddawanych recyklingowi. Boczki drzwi wykonane zostały z przetwarzanych butelek PET, skóra jest ekologiczna, pojawił się także korek. Ten ostatni to ukłon w stronę historii firmy, która 99 lat temu zaczynała właśnie od produkcji korka. W MX-30 został użyty do wykończenia konsoli środkowej, dla zwiększenia wytrzymałości zostanie powleczony specjalnym materiałem mającym go zabezpieczać.