Audi A6 55 TFSI e quattro to pierwsze A6 z napędem hybrydowym typu plug-in. Jego napęd składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego o mocy 185 kW (252 KM) i jednostki elektrycznej o mocy 105 kW (143 KM). Układ jest zintegrowany z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Połączenie obu jednostek napędowych daje moc systemową 270 kW (367 KM). Akumulator litowo-jonowy magazynuje 14,1 kWh. Po pełnym naładowaniu zasięg elektryczny ma wynieść około 53 km. Ładowanie jest możliwe na stacji o mocy do 7,4 kW w ciągu około 2,5 godziny. Jadąc wyłącznie na silniku elektrycznym A6 rozpędzi się maksymalnie do prędkości 135 km/h. Przy jeździe na silniku spalinowym prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 5,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa Audi deklaruje na 1,9 do 2,1 l/100 km.
Audi A6 55 TFSI e quattro
Podobnie jak konkurenci, Audi stara się znaleźć drogę do elektromobilności, nie tracąc z oczu rentowności. Dzięki modelowi E-Tron marka ma w ofercie SUV-a zasilanego elektrycznie. W nadchodzących latach pojawi się kilka kolejnych modeli opartych na wspólnych platformach z Volkswagenem (MEB) i Porsche (PPE).