Audi RS4: Ewolucja wizualno techniczna

Audi A4 przeszło gruntowną modernizację. Teraz firma z Ingolstadt prezentuje odświeżoną wersję topowego modelu RS4 Avant.

Publikacja: 02.10.2019 04:17

Audi RS4: Ewolucja wizualno techniczna

Foto: moto.rp.pl

We wrześniu 2017 roku Audi zaprezentowało RS4 Avant aktualnej generacji B9. Od grudnia 2019 roku w sprzedaży pojawi się zmodernizowana wersja tego modelu. Nowe RS4 swój publiczny debiut zaliczy podczas finału wyścigów DTM na torze Hockenheimring, który odbędzie się na początku października.

""

Foto: moto.rp.pl

Zmiany są widoczne, ale to raczej mały krok na przód w ewolucji sportowego kombi. RS4 Avant otrzyma przeprojektowany przód i nowy system operacyjny MMI Touch. Sportowe kombi ma szerszy i bardziej płaski grill z trójwymiarową strukturą małych wlotów powietrza, które Audi opisuje jako plastry miodu. Po bokach przedniego zderzaka pojawiły się duże boczne wloty powietrza. Reflektory LED – opcjonalnie dostępne jako reflektory matrycowe – również otrzymały nowy kształt. Nadkola karoserii są o 30 milimetrów szersze. RS4 Avant można zamawiać z błyszczącymi czarnymi dodatkami, które również mogą być w aluminiowym macie lub wykonane z karbonu. Relingi dachowe są standardowo w czarnym macie. Avant jest fabrycznie wyposażony w 19-calowe, kute aluminiowe felgi z oponami w rozmiarze 265/35. 20-calowe koła, podobnie ceramiczny układ hamulcowy dostępne są za dodatkową opłatą.

""

Foto: moto.rp.pl

Pod maską Audi RS4 Avant nic się nie zmieniło – zabudowany jest 2,9-litrowy silnik benzynowy V6 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 450 KM. Moc przenoszona jest za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów na cztery koła z selektywną kontrolą momentu obrotowego na każdym z kół. Prędkość maksymalna jest elektronicznie zablokowana przy 250 km/h. Za dodatkową opłatą Audi będzie mogło rozpędzić się do 280 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy. To dokładnie takie same osiągi jak przed modernizacją.

""

Foto: moto.rp.pl

Wnętrze zdominowane jest przez Virtual Cockpit i nowy 10,1-calowy ekran dotykowym MMI. Aluminiowe łopatki zmiany biegów są teraz znacznie większe niż wcześniej. Logotyp RS pojawia się na kole kierownicy, podświetlanych progach drzwi, oraz na obudowie lewarka automatycznej skrzyni biegów.

""

Foto: moto.rp.pl

To czwarta generacja Audi RS4. Pierwszy model z tym oznaczeniem pojawił się w ofercie Audi w 1999 roku (V6, 2,7 litra, 381 KM, 0-100 km/h w 4,9 s). Zmiany w nowym sportowym Avancie są natury kosmetycznej. Auto pojawi się pod koniec roku w salonach sprzedaży. Europejska cena tego modelu wynosi 81 400 euro.

ZOBACZ TAKŻE: Nowe Audi A4: Duże zmiany

""

Wszystkie generacje sportowych kombi RS4. Niebieski model to RS2 Avant, którego można uznać za protoplastę tego segmentu.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

We wrześniu 2017 roku Audi zaprezentowało RS4 Avant aktualnej generacji B9. Od grudnia 2019 roku w sprzedaży pojawi się zmodernizowana wersja tego modelu. Nowe RS4 swój publiczny debiut zaliczy podczas finału wyścigów DTM na torze Hockenheimring, który odbędzie się na początku października.

Zmiany są widoczne, ale to raczej mały krok na przód w ewolucji sportowego kombi. RS4 Avant otrzyma przeprojektowany przód i nowy system operacyjny MMI Touch. Sportowe kombi ma szerszy i bardziej płaski grill z trójwymiarową strukturą małych wlotów powietrza, które Audi opisuje jako plastry miodu. Po bokach przedniego zderzaka pojawiły się duże boczne wloty powietrza. Reflektory LED – opcjonalnie dostępne jako reflektory matrycowe – również otrzymały nowy kształt. Nadkola karoserii są o 30 milimetrów szersze. RS4 Avant można zamawiać z błyszczącymi czarnymi dodatkami, które również mogą być w aluminiowym macie lub wykonane z karbonu. Relingi dachowe są standardowo w czarnym macie. Avant jest fabrycznie wyposażony w 19-calowe, kute aluminiowe felgi z oponami w rozmiarze 265/35. 20-calowe koła, podobnie ceramiczny układ hamulcowy dostępne są za dodatkową opłatą.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy