Pod marką EQ-Power Mercedes prezentuje dwa warianty modeli hybryd plug-in. Hybrydowa klasa A będzie nosiła oznaczenie A 250e i jest dostępna w wersji hatchback oraz jako sedan. Tylko w jednym rodzaju nadwozia oferowana będzie hybrydowa klasa B, która nazywa się B 250e. Nowe modele powinny pojawić się u dealerów jeszcze w tym roku.
Mercedes A 250e (z prawej) i Mercedes B 250e.
Nowe Mercedesy mają zintegrowany silnik elektryczny z ośmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, który służy również jako rozrusznik. Silnik elektryczny wytwarza 75 kW i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W połączeniu z czterocylindrową, benzynową jednostką napędową o pojemności 1,33 litra całość generuje moc 160 kW (218 KM) i 450 Nm momentu obrotowego. A 250e potrzebuje tylko 6,6 sekund na sprint od 0 do 100 km/h, a jego maksymalna prędkość wynosi 235 km/h. Hybrydowa A klasa w wersji sedan przyspiesza do setki o jedną dziesiątą sekundy wolniej, ale potrafi się rozpędzić do 240 km/h. Klasa B do 100 km/h rozpędza się w 6,8 sekundy, a jej V-max to 235 km/h. W trybie elektrycznym we wszystkich modelach prędkość jest ograniczona do 140 km/h.
Mercedes A 250e (z prawej) i Mercedes B 250e.
Elektryczna energia magazynuje się w 150-kilogramowym, litowo-jonowym akumulatorze o łącznej pojemności 15,6 kWh. Czas ładowania w przypadku użycia wallboxa o mocy 7,4 kW z prądem zmiennym to około godziny i 45 minut. W przypadku ładowania prądem stałym czas ładowania do 80 procent pojemności wynosi około 25 minut. Nowe hybrydy potrafią według danych Mercedesa przejechać na prądzie do 75 km. Akumulator zabudowany jest pod tylnym siedzeniem. Ponieważ Mercedes przesunął zbiornik paliwa i układ wydechowy, pojemność bagażnika pozostała w hybrydowych modelach prawie nienaruszona.