Audi A1: Nowe, po ośmiu latach

Po ośmiu latach Audi wprowadza nową generację swojego najmniejszego modelu A1.

Publikacja: 19.06.2018 13:39

Audi A1: Nowe, po ośmiu latach

Foto: moto.rp.pl

A1 był najstarszym modelem w ofercie Audi. Po ośmiu latach pora na zmianę. Nowe A1 zbudowane zostanie na platformie MQB A0, czyli tej samej co Seat Ibiza i VW Polo. Od 2010 roku sprzedało się ponad 830 tys. egzemplarzy Audi A1. To ważne auto dla firmy z Ingolstadt, bo przyciąga znacznie młodszą klientelę niż pozostałe modele. Nowa platforma pozwoli na większy rozstaw osi i kół. Karoseria jest o 3 cm szersza (1,74 m), 1 cm niższa (1,41 m) i 5,5 cm dłuższa (4,03m). Rozstaw urósł aż o 9 cm (256,4 cm). Pojemność bagażnika urosła z 270 litrów do 335 litrów. Wersja trzydrzwiowa została w nowej generacji skreślona. A1 dostępne będzie wyłącznie z nadwoziem pięciodrzwiowym.

""

Koniec z trzydrzwiową odmianą. Nowe A1 będzie miało wyłącznie nadwozie pięciodrzwiowe.

Foto: moto.rp.pl

Duży skok technologiczny widać we wnętrzu. Zamiast przycisków i pokręteł powierzchnie dotykowe, do tego sterowanie głosem. System ma rozumieć całe zdania, a nie hasła. Seryjnie montowany będzie duży ekran dotykowy. Niemal tak duży jak ten w modelu A8.

ZOBACZ TAKŻE: Nowe Audi A6 – niemiecka konkurencja kosztuje więcej

Pod maską również dużo nowego. Audi stawia na silniki trzy- i czterocylindrowe. W modelu 35 TFSI pojawi się silnik znany z VW Golfa o mocy 150 KM. Topową wersją będzie póki co 40 TFSI o mocy 200 KM wykorzystywany m.in. w Golfie, Superbie czy VW T6. Podstawowy pozostanie bez zmian: to 1.0 l, 95 KM. Wszystkie silniki benzynowe mają filtr cząstek stałych i spełniają normę Euro 6d Temp.

""

Duże ekrany o powierzchnie dotykowe zamiast pokręteł i przycisków.

Foto: moto.rp.pl

Auto będzie można zamawiać już w lipcu. W salonach pojawi się w listopadzie 2018. Cena nowego A1 ma niewiele wzrosnąć od aktualnej wersji. Obecnie najtańsza wersja z silnikiem 1.0 TFSI, 95 KM kosztuje co najmniej 80 300 zł.

A1 był najstarszym modelem w ofercie Audi. Po ośmiu latach pora na zmianę. Nowe A1 zbudowane zostanie na platformie MQB A0, czyli tej samej co Seat Ibiza i VW Polo. Od 2010 roku sprzedało się ponad 830 tys. egzemplarzy Audi A1. To ważne auto dla firmy z Ingolstadt, bo przyciąga znacznie młodszą klientelę niż pozostałe modele. Nowa platforma pozwoli na większy rozstaw osi i kół. Karoseria jest o 3 cm szersza (1,74 m), 1 cm niższa (1,41 m) i 5,5 cm dłuższa (4,03m). Rozstaw urósł aż o 9 cm (256,4 cm). Pojemność bagażnika urosła z 270 litrów do 335 litrów. Wersja trzydrzwiowa została w nowej generacji skreślona. A1 dostępne będzie wyłącznie z nadwoziem pięciodrzwiowym.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy