W 2017 roku start-up Sono Motors z siedzibą w Monachium (Niemcy) zaprezentował swój pierwszy prototyp samochodu elektrycznego Sion. Po prezentacji tego modelu na przeróżnych eventach w Europie firma twierdzi, że zebrała dotychczas 10 000 rezerwacji na ten model.

""

Sono Sion

moto.rp.pl

Sion ma być produkowany przez producenta kontraktowego NEVS ze Szwecji. NEVS to pozostałość po Saabie, marka należy do chińczyków. Sion będzie montowany w dawnej fabryce Saaba w Trollhättan. Produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2020 roku. Po fazie rozruchu Sion będzie produkowanych w trybie dwuzmianowym. Produkcja zaplanowana jest na około 43 000 egzemplarzy rocznie. Fabryka ma być zasilana w stu procentach z energii odnawialnej.

ZOBACZ TAKŻE: Autostrada doładuje baterię w samochodzie

""

moto.rp.pl

Sion ma 4,29 metra długości i 1,83 metra szerokości. Projekt przypomina klasyczne vany i stanowi przeciwwagę dla dominującego trendu SUV-ów. Za prostymi powierzchniami karoserii stoją tańsze metody produkcji i łatwiejsze umieszczenie paneli słonecznych. Dzięki tak uzyskanej energii auto ma dziennie otrzymać „za darmo” do 34 dodatkowych kilometrów zasięgu. Silnik elektryczn ma mieć mocy 120 kW (163 KM) i maksymalny moment obrotowy 290 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 140 km/h. Akumulatory mają pojemność 35 kWh, a zasięg powinien wynosić około 270 km i aż 505 km w ruchu miejskim plus dodatkowe kilometrów z paneli słonecznych.

""

moto.rp.pl

Poobnie jak Ford Model T Sono Sion dostępny będzie wyłącznie w kolorze czarnym. Na jego bazie planowane są kolejne modele. Planowana cena to 25 000 euro (około 107 000 zł).

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl