Nowy Opel Corsa: Lżejszy od francuskich braci i sióstr

Opel już zaprezentował elektryczną wersję Corsy-e, a teraz przedstawia swój nowy model z napędami konwencjonalnymi.

Publikacja: 27.06.2019 12:20

Nowy Opel Corsa: Lżejszy od francuskich braci i sióstr

Foto: moto.rp.pl

Nowy Opel Corsa bazuje na zupełnie nowej platformie, którą współdzieli z Peugeotem 208 i DS 3 Crossback. To efekt przejęcia 1 sierpnia 2017 roku niemieckiej marki przez koncern PSA. Platforma francuzów nosi nazwę CMP (Common Modular Platform) i umożliwia zmniejszenie masy własnej o około 100 kilogramów. 

""

Nowy Opel Corsa.

Foto: moto.rp.pl

Nowy Opel Corsa F będzie oferowany wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej i na wybranych rynkach jako mały sedan. Pod względem długości Corsa urośnie o prawie cztery centymetry (4,06 metra). Modele z silnikami benzynowymi i diesla wyglądają podobnie jak zaprezentowana na początku miesiąca Corsa-e. Żeby kierowca miał bardziej sportową pozycję za kierownicą, obniżono położenie fotela o 28 milimetrów a karoseria jest o 48 milimetrów niższa.

ZOBACZ TAKŻE: Wojciech Mieczkowski szefem Grupy PSA w Polsce

""

Foto: moto.rp.pl

W porównaniu do swojego poprzednika nowa Corsa waży o 108 kilogramów mniej i obecnie najlżejszy model ma zaledwie 980 kilogramów masy własnej. Porównywalny Peugeot 208 ma o dobre 90 kilogramów więcej. Już sama karoseria Corsy waży około 40 kilogramów mniej niż ta w poprzednim modelu. Trzycylindrowy silnik benzynowy ma o 15 kg mniejszą masę od równie mocnej czterocylindrowej jednostki napędowej z poprzednika. Do tego Opel wykorzystuje lżejsze materiały izolacyjne.

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

Wewnątrz znajduje się nowe multimedialny system nawigacji z siedmiocalowym ekranem dotykowym lub, za dodatkową opłatą, Navi Pro z 10-calowym ekranem. Na życzenie dostępna jest usługa telematyczna Opel-Connect z nawigacją z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, wyświetlaniem aktualnych cen paliwa oraz bezpośrednim połączeniem z pomocą drogową i połączeniami alarmowymi. Wyposażenie seryjne Corsy obejmuje m.in. asystenta hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych. Na liście opcji znajduje się m.in. detektor martwego pola i kamera cofania z widokiem 180 stopni.

ZOBACZ TAKŻE: Tak wygląda nowa Corsa-e

""

Foto: moto.rp.pl

Pod maską Corsa wykorzystuje silniki z półki PSA. Trójcylindrowy, benzynowy silnik turbo dostępny jest w wariantach o mocy 75, 101 i 130 KM. Najmocniejsza jednostka napędowa dostępna jest wyłącznie w połączenie z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią. Za to diesel jest tylko jeden – 1,5 litra, 102 KM. W późniejszym czasie być może pojawi się wersja OPC napędzana, podobnie jak 208 GTi, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy ponad 200 KM.

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

""

fot. Opel

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Nowy Opel Corsa bazuje na zupełnie nowej platformie, którą współdzieli z Peugeotem 208 i DS 3 Crossback. To efekt przejęcia 1 sierpnia 2017 roku niemieckiej marki przez koncern PSA. Platforma francuzów nosi nazwę CMP (Common Modular Platform) i umożliwia zmniejszenie masy własnej o około 100 kilogramów. 

Nowy Opel Corsa F będzie oferowany wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej i na wybranych rynkach jako mały sedan. Pod względem długości Corsa urośnie o prawie cztery centymetry (4,06 metra). Modele z silnikami benzynowymi i diesla wyglądają podobnie jak zaprezentowana na początku miesiąca Corsa-e. Żeby kierowca miał bardziej sportową pozycję za kierownicą, obniżono położenie fotela o 28 milimetrów a karoseria jest o 48 milimetrów niższa.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką