Nowy Opel Corsa: Lżejszy od francuskich braci i sióstr

Opel już zaprezentował elektryczną wersję Corsy-e, a teraz przedstawia swój nowy model z napędami konwencjonalnymi.

Publikacja: 27.06.2019 12:20

Nowy Opel Corsa: Lżejszy od francuskich braci i sióstr

Foto: moto.rp.pl

Nowy Opel Corsa bazuje na zupełnie nowej platformie, którą współdzieli z Peugeotem 208 i DS 3 Crossback. To efekt przejęcia 1 sierpnia 2017 roku niemieckiej marki przez koncern PSA. Platforma francuzów nosi nazwę CMP (Common Modular Platform) i umożliwia zmniejszenie masy własnej o około 100 kilogramów. 

""

Nowy Opel Corsa.

moto.rp.pl

Nowy Opel Corsa F będzie oferowany wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej i na wybranych rynkach jako mały sedan. Pod względem długości Corsa urośnie o prawie cztery centymetry (4,06 metra). Modele z silnikami benzynowymi i diesla wyglądają podobnie jak zaprezentowana na początku miesiąca Corsa-e. Żeby kierowca miał bardziej sportową pozycję za kierownicą, obniżono położenie fotela o 28 milimetrów a karoseria jest o 48 milimetrów niższa.

ZOBACZ TAKŻE: Wojciech Mieczkowski szefem Grupy PSA w Polsce

""

moto.rp.pl

W porównaniu do swojego poprzednika nowa Corsa waży o 108 kilogramów mniej i obecnie najlżejszy model ma zaledwie 980 kilogramów masy własnej. Porównywalny Peugeot 208 ma o dobre 90 kilogramów więcej. Już sama karoseria Corsy waży około 40 kilogramów mniej niż ta w poprzednim modelu. Trzycylindrowy silnik benzynowy ma o 15 kg mniejszą masę od równie mocnej czterocylindrowej jednostki napędowej z poprzednika. Do tego Opel wykorzystuje lżejsze materiały izolacyjne.

""

fot. Opel

moto.rp.pl

Wewnątrz znajduje się nowe multimedialny system nawigacji z siedmiocalowym ekranem dotykowym lub, za dodatkową opłatą, Navi Pro z 10-calowym ekranem. Na życzenie dostępna jest usługa telematyczna Opel-Connect z nawigacją z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, wyświetlaniem aktualnych cen paliwa oraz bezpośrednim połączeniem z pomocą drogową i połączeniami alarmowymi. Wyposażenie seryjne Corsy obejmuje m.in. asystenta hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych. Na liście opcji znajduje się m.in. detektor martwego pola i kamera cofania z widokiem 180 stopni.

ZOBACZ TAKŻE: Tak wygląda nowa Corsa-e

""

moto.rp.pl

Pod maską Corsa wykorzystuje silniki z półki PSA. Trójcylindrowy, benzynowy silnik turbo dostępny jest w wariantach o mocy 75, 101 i 130 KM. Najmocniejsza jednostka napędowa dostępna jest wyłącznie w połączenie z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią. Za to diesel jest tylko jeden – 1,5 litra, 102 KM. W późniejszym czasie być może pojawi się wersja OPC napędzana, podobnie jak 208 GTi, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy ponad 200 KM.

""

fot. Opel

moto.rp.pl

""

fot. Opel

moto.rp.pl

""

fot. Opel

moto.rp.pl

""

fot. Opel

moto.rp.pl

""

fot. Opel

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności