W porównaniu do swojego poprzednika nowa Corsa waży o 108 kilogramów mniej i obecnie najlżejszy model ma zaledwie 980 kilogramów masy własnej. Porównywalny Peugeot 208 ma o dobre 90 kilogramów więcej. Już sama karoseria Corsy waży około 40 kilogramów mniej niż ta w poprzednim modelu. Trzycylindrowy silnik benzynowy ma o 15 kg mniejszą masę od równie mocnej czterocylindrowej jednostki napędowej z poprzednika. Do tego Opel wykorzystuje lżejsze materiały izolacyjne.
fot. Opel
Foto: moto.rp.pl
Wewnątrz znajduje się nowe multimedialny system nawigacji z siedmiocalowym ekranem dotykowym lub, za dodatkową opłatą, Navi Pro z 10-calowym ekranem. Na życzenie dostępna jest usługa telematyczna Opel-Connect z nawigacją z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, wyświetlaniem aktualnych cen paliwa oraz bezpośrednim połączeniem z pomocą drogową i połączeniami alarmowymi. Wyposażenie seryjne Corsy obejmuje m.in. asystenta hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych. Na liście opcji znajduje się m.in. detektor martwego pola i kamera cofania z widokiem 180 stopni.
ZOBACZ TAKŻE: Tak wygląda nowa Corsa-e
Pod maską Corsa wykorzystuje silniki z półki PSA. Trójcylindrowy, benzynowy silnik turbo dostępny jest w wariantach o mocy 75, 101 i 130 KM. Najmocniejsza jednostka napędowa dostępna jest wyłącznie w połączenie z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią. Za to diesel jest tylko jeden – 1,5 litra, 102 KM. W późniejszym czasie być może pojawi się wersja OPC napędzana, podobnie jak 208 GTi, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy ponad 200 KM.