fot. Opel

Firma z Rüsselsheim wkracza w epokę elektromobilności. Pierwszym dzieckiem nowej strategii „Opel goes electric” jest Corsa-e. Zamówienia mają ruszyć za kilka tygodni, a dziś Opel opublikował pierwsze, oficjalne zdjęcia tego modelu.

Opel Corsa-e / fot. Opel
Opel Corsa-e / fot. Opel

Widać wyraźnie, że idzie nowe. Pierwszą z wersji nowej, szóstej już generacji Corsy, która oficjalnie zadebiutuje na tegorocznych targach we Frankfurcie, będzie Corsa-e. To absolutny bestseller marki – od światowej premiery w 1982 r. wyprodukowano ponad 13,6 mln sztuk tego miejskiego auta.

Opel Corsa-e / fot. Opel (2)

Elektryczną Corsę napędza silnik o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Pozwala rozpędzić samochód od 0 do 50 km/h w 2,8 s., a do setki w 8,1 s. Akumulatory o pojemności 50 kWh mają zapewnić zasięg do 330 km, mierzony już według surowszej procedury WLTP. Zależy on od tego, jaki tryb jazdy wybierze kierowca – dostępne są opcje Normal, Eco i Sport. Sport zwiększa szybkość reakcji i dynamikę jazdy, przy – jak można przeczytać w komunikacie – umiarkowanej utracie zasięgu. Według danych producenta, baterie do 80 proc. pojemności mają się ładować za pomocą szybkiej ładowarki w ciągu 30 minut, a stan akumulatorów można sprawdzać za pomocą aplikacji „myOpel”. Nowa Corsa mierzy 4,06 m., a przez to, że linia dachu nawiązuje do coupé, samochód jest o 48 mm niższy od obecnej generacji.

CZYTAJ TAKŻE: Opel katuje nową Corsę

Nowa Corsa jest pierwszym modelem Opla, w którym zobaczymy w pełni cyfrowe zegary. Po raz pierwszy w tej klasie samochodów zadebiutuje także opracowany w Rüsselsheim rewelacyjny system reflektorów matrycowych IntelliLux LED. W miejskim aucie będą składały się z ośmiu segmentów, których pracą zarządzać ma przednia kamera wysokiej rozdzielczości. Opel wprowadzi do Corsy także szereg asystentów kierowcy, m.in. aktywny tempomat, a także nowy system informacyjno-rozrywkowy w dwóch wersjach: Multimedia Navi jest obsługiwany przez 7-calowy kolorowy ekran dotykowy, a Navi Pro – 10-calowy.

Opel Corsa-e / fot. Opel (2)

Po debiucie Corsy-e na rynku mają się pojawić także wersje napędzane silnikami konwencjonalnymi. Elektryczna Corsa nie jest pierwszym akumulatorowym modelem Opla. Na niektórych europejskich rynkach firma oferuje opracowaną jeszcze wspólnie z koncernem GM Amperę-e. Ten model nigdy oficjalnie nie trafił do Polski.

Szef Opla Michael Lohscheller przy Amperze-e / fot. Opel

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mitsubishi angażuje się w pomoc niewidomym

Konsorcjum Platformy Zaawansowanej Wspieranej Mobilności to nowy pomysł Mitsubishi i kilku innych japońskich firm. ...

Rupert Stadler, szef Audi AG

Szef Audi w areszcie

Szef Audi Rupert Stadler został aresztowany w poniedziałek. Prokuratorzy z Monachium wydali nakaz ponieważ ...

Kto będzie nowym szefem Renault? Lista trzech kandydatów

Pełniąca obowiązki dyrektora generalnego Renaulta Clotilde Delbos, zgłosiła się do objęcia tego stanowiska na ...

Polska premiera kasków Vozz Helmets

Kaski Vozz różnią się od tych klasycznych, przede wszystkim innowacyjnym systemem zdejmowania i zakładania ...

Czas przygotować samochód na jesień i zimę

Pogarszająca się z dnia na dzień pogoda, niższe temperatury i wyższa wilgotność powietrza są ...

Szkoły jazdy nie chcą samochodów elektrycznych

Wchodzimy w czasy elektryfikacji motoryzacji, jednak póki co w szkołach nauki jazdy samochodów z ...