Kierowcy poszukujący używanych aut chętnie wybierają pojemne i funkcjonalne modele z klasy D, głównie europejskich producentów. Niewielu bierze jednak pod uwagę Suzuki Kizashi, model, który był dostępny stosunkowo krótko na Starym Kontynencie. Tymczasem to jedna z ciekawszych propozycji w segmencie D.
Nietuzinkowy pomysł
Suzuki kojarzy się przede wszystkim z małymi samochodami, lekkimi crossoverami, wyczynowymi i turystycznymi motocyklami oraz szeroką ofertą silników zaburtowych trafiających do jachtów. W gamie producenta znajdziemy też skutery wodne … limuzynę segmentu D. Swego czasu była konkurencją dla Volkswagena Passata, Mazdy 6, Forda Mondeo i Toyoty Avensis. Rynek europejski jej nie docenił, a szkoda. To bardzo oryginalny i ciekawy przedstawiciel wymagającej klasy.
fot. Suzuki
Kariera rynkowa modelu klasy średniej Suzuki trwała od 2009 do 2014 roku. W ofercie znajdował się tylko klasyczny, czterodrzwiowy sedan w jednej wersji silnikowej. Produkcja odbywała się w japońskich i północnoamerykańskich zakładach marki. Władze Suzuki nie próbowały podejmować bezpośredniej walki z europejskimi producentami, oferujących szeroką paletę jednostek napędowych, wersji wyposażeniowych i kilku odmian nadwoziowych.
fot. Suzuki