Bram Schot chce dokładnie przeanalizować portfolio Audi – sprawdzić, czego naprawdę chcą klienci i na czym marka zarabia pieniądze. Czy potrzebna jest nowa generacja R8 z silnikiem spalinowym? Według prezesa Audi nie do końca. Czy potrzebny jest następca TT? Tak, ale w zupełnie innym formacie. Na dorocznym walnym zgromadzeniu Schot powiedział o TT: – Od 20 lat mamy w naszej ofercie emocjonalny samochód sportowy. Za kilka lat zastąpimy go nowym modelem, w tym samym przedziale cenowym, ale z napędem elektrycznym. TT ma zostać ikoną stylu za cenę mniejszą niż 45 tys. euro. To auto ma mieć ogromny wpływ na wizerunek Audi – podkreślił prezes.
Następca Audi TT nie pociągnie dalej tradycji dwudrzwiowego coupe. Nowy model ma być jednak równie rozpoznawalny jak TT
Nowe elektryczne Audi TT będzie zapewne zbudowane na platformie MEB – Modular Electrical Construction. Pierwszym modelem Audi opartym na MEB było auto koncepcyjne pokazane na tegorocznym salonie w Genewie. To SUV Q4 E-Tron, który planowany jest również jako coupe o nazwie Sportback. Jest też możliwe, że ten właśnie model będzie się nazywał TT E-Tron. Platforma MEB z baterią o wysokości około 14 cm w zabudowaną podłodze pojazdu nie nadaje się do zbudowania niskiego, sportowego auta. Tym samym to oznacza koniec dwudrzwiowego nadwozia coupe.