Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Całkowicie zmieniona stylistyka, nowy system informacyjno-rozrywkowy, technologia hybrydowa – rzadko kiedy modernizacja modelu jest tak głęboka, jak w przypadku nowego Audi A4.

Nowe Audi A4.

Często nawet wprawne oko ma problem z odróżnieniem modeli z przed i po modernizacji. Tak było z Audi A4 w 2018 roku. Zmiany były tak niewielkie, że trudno było się ich dopatrzeć. Pewnie dlatego też model otrzymał jeszcze jedną kurację odświeżającą. Tym razem nawet laicy odróżnią nowe od starego.

Zmieniono przód karoserii – jest inny wlot powietrza, kloszom lamp nadano nowy kształt, zmienił się wygląd zderzaka, nawet maska silnika jest nowa. Z tyłu podobnie. Na fabrycznych zdjęciach zmiany wyglądają na pozytywne. A4 nabrało charakteru. Szczególnie nietypowe jest to, że przy modernizacji zmienia się nie tylko detale, ale i kształt poszczególnych elementów karoserii jak błotniki czy wspomniana maska silnika. Z dwunastu kolorów nadwozia oferowanych dla nowego A4 jeden (Terragrau) jest nowy.

Zmiany wewnątrz nie są już tak głębokie. Wolnostojący 10,1 calowy ekran ma teraz bardziej kanciasty niż wcześniej kształt. Zniknął wciskany i obrotowy przycisk sterujący menu systemu MMI. Teraz A4 ma sterowanie gładzikiem dotykowym. Alternatywnie można większość rzeczy sterować za pomocą komend głosowych. Audi ma rozpoznawać zwroty z mowy potocznej. Zestaw wskaźników za kierownicą ma 12,3 cala.

Dzięki aplikacji myAudi App będzie można korzystać z kluczyka Audi Connect. Do samochodu można podłączyć nawet 14 różnych urządzeń. Każde z nich może mieć spersonalizowane ustawienia. A4 może także komunikować się z infrastrukturą, skanować istniejące miejsce parkingowe lub wyświetlać odpowiednie tempo, dzięki któremu dociera do następnej sygnalizacji świetlnej w momencie rozpoczęcia zielonej fazy. Zmieniły się także linie wyposażenia. Zostają wersje Basis, Advanced i S-Line, natomiast modele S4 i Allroad Quattro będą mieć zmodyfikowany wygląd. Dodatkowe systemy wspomagania kierowcy zostaną w przyszłości zgrupowane w pakietach Tour, City i Parking.

ZOBACZ TAKŻE: Audi wprowadza system, który pomaga unikać czerwonych świateł

Audi S4.

Zmodernizowane A4 będzie dostępne z sześcioma turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i dieslami o mocy od 150 do 347 KM. Nieco później pojawią się dwa kolejne diesle: 30 TDI o mocy 136 KM i 35 TDI o mocy 163 KM. Wszystkie silniki spełniają normę Euro 6d TEMP. Pięć jednostek napędowych jest wyposażona w miękką hybrydę z napięciem 12 V, co powinno zmniejszyć zużycie paliwa o średnio 0,3 litra na 100 km. Prawie każda wersja A4 jest wyposażona w automatyczną skrzynię biegów. Tylko podstawowy silnik benzynowy o mocy 150 KM i TDI o mocy 190 KM są dostępne z manualną skrzynią biegów. Wersja S4, zgodne z najnowszym trendem Audi, będzie napędzana trzylitrowym V6 TDI o mocy 347 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Poza Europą S4 pozostaje z silnikiem benzynowym. 3-litrowy V6 z turbodoładowaniem zapewnia 354 KM, ale „tylko” do 500 Nm momentu.

Audi A4 Allroad.

Nowe A4 otrzymalo coś więcej nić lifting XXL. To prawie zmiana modelowa. Wizualnie nowy A4 wygląda znacznie bardziej dynamicznie niż poprzednio, również techniczny kierunek zmian poszedł w dobrą stronę. A4 przygotowane jest na walkę z BMW serii 3 i Mercedesem klasy C.

ZOBACZ TAKŻE: Audi wraca do napędu wodorowego

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Audi e-tron na Pikes Peak: z górki bez hamulców

Jeszcze miesiąc dzieli nas od premiery Audi e-tron, elektrycznego SUV-a firmy z Ingolstadt. Prototypy ...

ACEA: Brexit i normy emisji wyhamują rynek w Europie

Sprzedaż nowych samochodów w 2018 r. w Europie wzrośnie tylko o 1 proc. z ...

Na ulicach Bombaju

Hinduska jazda

Jak się jeździ w Indiach? Powoli. Przekonanie o kompletnym chaosie na tamtejszych drogach jest złudne. ...

Marcedes znakomicie radzi sobie na polskim rynku / fot. MB

Marki premium ciągną w górę

Osłabła Skoda, osłabła Toyota, za to wzmocnił się Volkswagen. Trzy marki zajmujące podium najlepiej ...

Skoda Kamiq: Trzeci, najmniejszy SUV czeskiej marki

Skoda Kamiq będzie trzecim modelem czeskiej marki w segmencie SUV. Jej premiera odbędzie się ...

Polsce wciąż daleko do inteligentnych dróg

Budowie wartego blisko 4 mld zł Krajowego Sytemu Zarządzania Ruchem, który miałby zmniejszyć korki ...