Tymczasem z takimi firmami, jak Great Wall Motor czy BAIC Motor wchodzą w spółki najwięksi światowi producenci, by zaistnieć na chińskim rynki, który jest nie tylko wygłodniały, ale i niezwykle innowacyjny. Paradoksalnie, Państwo Środka, którego przemysł jest jednym z największych trucicieli na świecie, kładzie ogromny nacisk na elektryfikację transportu. A to z kolei sprzyja powstawaniu setek startupów i średniej wielkości firm, budujących prototypy lub już oferujących samochody napędzane silnikami elektrycznymi czy hybrydowymi (choć oczywiście silnik spalinowy jeszcze nie zniknął z oferty chińskich firm i – podobnie jak w innych krajach – ma jeszcze trochę życia przed sobą). Czy mówią coś państwu takie nazwy, jak Qiantu Motor, Dongfeng Motor Group, Xpeng Motors, Jiangling Motor, WM Motor, Bordrin Motors? No to popatrzcie…

"Arcfox GT Concept, elektryczny samochód sportowy opracowany przez BAIC Motor Corp"

Arcfox GT Concept, elektryczny samochód sportowy opracowany przez BAIC Motor Corp. (wszystkie zdjęcia pochodzą z kwietniowych targów w Szanghaju) / Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

Qiantu Motor K50, sportowy kabriolet, oczywiście z napędem elektrycznym / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

Qiantu Motor K50 w wersji coupe / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

EX5 – elektryczny SUV opracowany przez WM Motor Technology Co. / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

Tesla? Nie, to wnętrze elektrycznego SUV-a G3 firmy Xpeng Motors / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

AX7 – SUV z hybrydą plug-in firmy Dongfeng Motor Group Co./ fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

Kompaktowy crossover Landwind Xiaoyao firmy Jiangling Motor Co. / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

iV7, koncepcyjny SUV firmy Bordrin Motors / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

ORA R1 – elektryczny maluch firmy Great Wall Motor Co., który ma zrewolucjonizować transport w chińskich, I nie tylko, miastach, głównie z powodu niskiej ceny / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl