Lexus LM: Potęga grila i luksusu

Lexus do tej pory oferował SUV-y i limuzyny, ale na ostatnich targach motoryzacyjnych w Szanghaju marka zaprezentowała swojego pierwszego vana. Trudno nazwać go inaczej, niż imponującym.

Publikacja: 22.04.2019 13:54

Lexus LM: Potęga grila i luksusu

Foto: moto.rp.pl

""

Lexus LM.

Foto: moto.rp.pl

Lexus i van jakoś do tej pory nie pasowali do siebie. Teraz to się zmienia. Rezultatem jest Lexus LM, minivan, który bazuje na Toyocie Alphard. Najbardziej uderzająca w jego wyglądzie jest ogromna, wręcz monstrualna atrapa chłodnicy. Jej kształt znany jest z innych modeli marki, ale tym razem jego wielkość została doprowadzona do granic absurdu. Za wlotem powietrza znajduje się prawie 300-konny, benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra lub 2,5-litrowy, czterocylindrowy napęd hybrydowy o mocy 220 KM.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

W najbardziej luksusowej konfiguracji auto ma z tyłu dwa duże, wentylowane pojedyncze fotele. Siedzenia można rozłożyć. Na konsoli środkowej znajduje się panel dotykowy do obsługi systemu audio-nawigacyjnego i klimatyzacji. Ogromny 26-calowy ekran może oddzielać pasażerów od szofera. To wersja dla biznesmenów korzystających z usług kierowcy.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Kto chce przewieźć więcej osób, może się zdecydować na Lexusa LM w siedmioosobowej konfiguracji z dwoma pojedynczymi siedzeniami w drugim rzędzie i trzema siedzeniami w trzecim. We wszystkich wariantach siedzeń pasażerowie podróżują dość komfortowo.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Lexus LM jest budowany w Japonii równolegle z Toyotą Alphard. Poza tym rynkiem ma być dostępny w Chinach oraz w innych krajach azjatyckich. Minivany to segment, który w Europie jest praktycznie martwy, za to w Azji auta tego typu sprzedają się znakomicie. Toyota Alphard w Japonii regularnie zdobywa istotne miejsca na liście bestsellerów. Luksusowy Lexus dla bogatych chińskich nabywców będzie idealny środkiem transportu.

Lexus i van jakoś do tej pory nie pasowali do siebie. Teraz to się zmienia. Rezultatem jest Lexus LM, minivan, który bazuje na Toyocie Alphard. Najbardziej uderzająca w jego wyglądzie jest ogromna, wręcz monstrualna atrapa chłodnicy. Jej kształt znany jest z innych modeli marki, ale tym razem jego wielkość została doprowadzona do granic absurdu. Za wlotem powietrza znajduje się prawie 300-konny, benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra lub 2,5-litrowy, czterocylindrowy napęd hybrydowy o mocy 220 KM.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką