Salon Los Angeles 2018: Premiera nowej generacji Porsche 911

Salon samochodowy w Los Angeles 2018 można uznać za otwarty. W wieczór poprzedzający pierwszy dzień targów odbyła się premiera najważniejszej nowości w Mieście Aniołów – nowa generacja Porsche 911.

Publikacja: 28.11.2018 14:30

Salon Los Angeles 2018: Premiera nowej generacji Porsche 911

Foto: moto.rp.pl

Na wieczór premiery zjechali się wszyscy ważni w i dla Porsche. Był szef Oliver Blume, wszyscy ludzie odpowiedzialni za model 911 – od stylisty Michaela Mauera aż po Thomasa Krickelberga, który odpowiada za cały projekt kultowego modelu. Był też Mark Webber, który umiejętnie przejął rolę ambasadora, po tym jak Walter Röhrl coraz rzadziej pojawia się na imprezach tej marki. Porsche 911 fascynuje od 55 lat (od 1963 roku). To ósma generacja tego modelu z fabrycznym oznaczeniem 992.

""

Oliver Blume – szef marki Porsche

Foto: moto.rp.pl

""

Mark Webber – ambasador Porsche

Foto: moto.rp.pl

Jak to zwykle w przypadku kolejnej generacji 911 bywa nowa technicznie bazuje na poprzedniej. Tu nie chodzi o rewolucję, tylko ewolucję pomysłu na sportowy samochód, który chyba nigdy się nie zestarzeje. 992 jest nieco dłuższa i sporo szersza (4,5 cm szerszy rozstaw kół) od poprzedniej. Model Carrera S ma o 30 KM więcej mocy (450 KM), co pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 3,7 sekundy, a w wersji z napędem na cztery koła trwa to 3,6 sekundy (o 0,4 s szybciej niż poprzednik). Poprawiono o 10 procent precyzję układu kierowniczego, a to w przypadku Porsche brzmi jak naostrzenie skalpelu. W 6-cylindrowym silniku udoskonalono wtrysk paliwa, zmieniono miejsce zabudowania turbosprężarki zwiększając tym samym wydajność napędu. Jest nowa dwusprzęgłową skrzynia biegów z ośmioma przełożeniami, siedmiostopniowa ręczna pozostaje w programie.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Z nowości pojawił się system pomocy jazdy na śliskich drogach – „Wet Mode” i przydatna w nocy kamera termowizyjna. Nowa platforma 911 / 992 jest w pełni przygotowana do wersji hybrydowej. Taki model pojawi się, ale na pewno nie w przyszłym roku na starcie rynkowym nowej generacji. Jak zapewniają konstruktorzy modele wersji w pełni elektrycznej nie będzie.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Zewnętrznie zmienia się niewiele. Nowe 911 jest większe i to widać na pierwszy rzut oka. Nieco inne proporcje, nico inne zakończenia układów wydechowych, trzeci stop przy wlocie powietrza i znakomicie wyglądający w nocy oświetlony tył – z jednym wąskim czerwonym paskiem świateł LED. Za to w środku sporo nowości: prawie 11 calowy ekran, mały drążek zmiany biegów automatycznej skrzyni, nowe przyciski, analogowy obrotomierz osadzony centralnie wokół cyfrowych instrumentów. Nie wiem jako oni to robią, ale wygląda na to, że po raz kolejny poprawili na lepsze coś, co było już znakomite.

""

Foto: moto.rp.pl

Na wieczór premiery zjechali się wszyscy ważni w i dla Porsche. Był szef Oliver Blume, wszyscy ludzie odpowiedzialni za model 911 – od stylisty Michaela Mauera aż po Thomasa Krickelberga, który odpowiada za cały projekt kultowego modelu. Był też Mark Webber, który umiejętnie przejął rolę ambasadora, po tym jak Walter Röhrl coraz rzadziej pojawia się na imprezach tej marki. Porsche 911 fascynuje od 55 lat (od 1963 roku). To ósma generacja tego modelu z fabrycznym oznaczeniem 992.

Pozostało 81% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy