Nowy model zbudowano na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), na której bazuje również Prius, CH-R czy Lexus UX i właściwie to on, a nie Camry zastąpi Avensisa. Corolla zyskała nieco na agresywności. Z grzecznego wyglądu poprzedniej generacji nie zostało ani śladu. Karoseria jest niższa, z mocniej opadającym przodem, który jest o 36 mm niższy niż w poprzedniej generacji. Silnik zabudowano również niżej. Dzięki niższemu środkowi ciężkości poprawą się właściwości jezdne. Nie zmienił się rozstaw osi (2700 mm), za to powiększył się rozstaw kół. W zależności od wersji wyposażenia Toyota Corolla będzie jeździła na 16 lub 18 calowych kołach.
We wnętrzu – digitalowe zegary, na środku deski rozdzielczej 8-calowy dotykowy wyświetlacz. Obniżona została pozycja kierowcy, wprowadzono nowe kombinacje kolorów i wzory materiałów. Toyota obiecuje wyjątkowo ciche wnętrze. Przy budowie auta wykorzystano cały szereg materiałów wygłuszających do tego nowoczesna platforma TNGA przenosi mniej wibracji do wnętrza.
Wszystkie wersje nadwoziowe nowej Toyoty Corolli