Bugatti Divo: 40 sztuk za 5 milionów euro każda

Bugatti zaprezentowało nowy supersportowy model. Divo. Pierwsze współczesne Bugatti, które ma radzić sobie znakomicie na zakrętach.

Publikacja: 28.08.2018 11:19

Bugatti Divo: 40 sztuk za 5 milionów euro każda

Foto: moto.rp.pl

Potwierdza to szef Bugatti Stephan Winkelmann: „Divo jest stworzony do pokonywania zakrętów”. W porównaniu do Chirona, na którym Divo potrafi szybko jeździć nie tylko po prostej. W bezpośrednim porównaniu na 6,2 km krętym odcinku toru we włoskim Nardo najnowsze Bugatti jest szybsze od Chirona o osiem sekund. Do napędu Divo służy ten sam, dwunastocylindrowy silnik o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Również stały napęd na wszystkie koła jest ten sam. Zmian dokonano w aerodynamice. Dodano spoilery, poprawiono dopływy powietrza i docisk karoserii do asfaltu.

""

Powstanie tylko 40 sztuk Bugatti Divo. Wszystkie są już sprzedane.

Foto: moto.rp.pl

Najbardziej widocznym elementem aerodynamicznym jest potężny tylny spoiler. Ma 1,83 metra szerokości i jest 23 procent większy niż ten w Chironie. Ustawia się w zależności od trybu jazdy. Służy również jako hamulec aerodynamiczny. Divo osiąga 456 kilogramów siły docisku – 90 kilogramów więcej niż Chiron.

ZOBACZ TAKŻE: Niech gra muzyka! Najlepsze systemy audio.

Zwiększono kąt pochylenia kół, prędkość maksymalną zredukowano do 380 km/h, układ kierowniczy otrzymał bardziej precyzyjne przełożenie, a zawieszenie twardsze ustawienia. Zmniejszono masę własną o 35 kg. Zamontowano lżejsze felgi, odchudzony system audio, zrezygnowano z półek na konsoli środkowej i grubego obicia drzwi.

""

Albert Divo – to jego nazwiskiem ochrzczono nowy model Bugatti.

Foto: moto.rp.pl

Nazwa Divo pochodzi od francuskiego kierowcy wyścigowego Alberta Divo, który ścigał się w latach 1928/1929 Bugatti T35. Mimo ceny pięciu milionów euro za sztukę wszystkie egzemplarze (powstanie 40) Bugatti Divo są już sprzedane.

Potwierdza to szef Bugatti Stephan Winkelmann: „Divo jest stworzony do pokonywania zakrętów”. W porównaniu do Chirona, na którym Divo potrafi szybko jeździć nie tylko po prostej. W bezpośrednim porównaniu na 6,2 km krętym odcinku toru we włoskim Nardo najnowsze Bugatti jest szybsze od Chirona o osiem sekund. Do napędu Divo służy ten sam, dwunastocylindrowy silnik o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Również stały napęd na wszystkie koła jest ten sam. Zmian dokonano w aerodynamice. Dodano spoilery, poprawiono dopływy powietrza i docisk karoserii do asfaltu.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką