Kia Niro EV ma pojawić się w sprzedaży w Europie pod koniec 2018 roku. Będzie to obok Hyundaia Kona i Jaguara I-Pace kolejny elektryczny SUV na rynku. W ofercie pojawią się dwie wersje – z baterią o pojemności 39 kWh i 64 kWh. Przy słabszym modelu Kia obiecuje zasięg 300 km. Wersja 64 kWh ma przejechać na jednym ładowaniu baterii litowo-polimerowej nawet ponad 450 km wg cyklu WLTP. Początkowo na rynku pojawi się wyłącznie wersja z mniejszą baterią. Niro EV z bardziej pojemnym akumulatorem wejdzie do sprzedaży w 2019 roku.
ZOBACZ TAKŻE: Test Kia Picanto GT Line
Kia, póki co nie zdradza technicznych danych nowego modelu. Można przypuszczać, że mocniejsze Niro EV może być wyposażone w silnik elektryczny o mocy około 200 KM i 410 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Słabsza będzie miała około 136 KM. Prędkość maksymalna ograniczona będzie do 160 km/h. Masa własna auta to około 1750 kg.
Pierwszym elektrycznym modelem Kii był model Soul EV
Po bardzo udanym starcie hybrydowej wersji plug-in Niro PHEV (24 tysięcy sprzedanych aut, 6. miejsce w Polsce w 2017 roku w rankingu aut hybrydowych) Kia wiąże z elektrykiem duże nadzieje. Pierwszym w pełni elektrycznym modelem Koreańczyków była Kia Soul EV w 2014 roku.