Nowy Ford Focus startuje z dobrą ceną

Latem w salonach pojawi się zupełnie nowa, czwarta generacja nowego Forda Focusa. Polski importer podał jego cenę.

Publikacja: 05.05.2018 12:45

Nowy Ford Focus startuje z dobrą ceną

Foto: moto.rp.pl

Nowy Focus ma być przede wszystkim większy i przestronniejszy od poprzednika. W nowej generacji poprawiono aerodynamikę nadwozia, a jak obiecuje szef stylistów Forda Domenico Tonello w kompakcie położono duży nacisk na jakość wykonania. Do polskich salonów trafi model 5-drzwiowy i kombi. Limuzyna będzie oferowana wyłącznie na wybranych rynkach.

W ofercie znajdą się silniki benzynowe 1.0 EcoBoost (85, 100 i 125 KM) i 1,5 EcoBoost (150 i 182 KM). Będą również trzy diesle (EcoBlue): o pojemności 1,5 litra (95 lub 120 KM) i 2,0 litra (150 KM). Nowością jest konstrukcja układu zawieszenia z niezależnym zawieszeniem wszystkich czterech kół.

""

Nowy Ford Focus w wersji wyposażenia Vignale

moto.rp.pl

Wyposażenie podstawowe wszystkich wersji obejmuje m.in.: manualną klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 Myconnection z wyświetlaczem 4,2″ (zestaw sześciu głośników, Bluetooth, USB), światła do jazdy dziennej LED, system Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania (wspomaga kierowcę w uniknięciu lub zmniejszeniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami), Lane Keeping Alert (system pomaga utrzymać pojazd na danym pasie ruchu).

Focus jest pierwszym modelem Forda zbudowanym na nowej platformie C2. Dzięki temu ma poprawić się znacznie bezpieczeństwo bierne.

Polski importer podał póki co cenę modelu 1,0 EcoBoost, 100 KM z ręczną skrzynią biegów w wersji wyposażenia Trend. Takiego Focusa będzie można kupić od 63,9 tys. zł. To bardzo atrakcyjna cena. Konkurencja każe sobie płacić więcej np. VW Golf Trendline z 85-konnym silnikiem kosztuje co najmniej 69,7 tys. zł (nieco słabiej wyposażona wersja City rozpoczyna się od 63,3 tys. zł), Toyota Auris (1,3 l, 99 KM) startuje od 66,9 tys. zł, Hyundai i30 (1,4 l, 100 KM) od 67 tys. zł (aktualna promocja 62 tys. zł), Mazda3 SkyGo (1,5 l, 100 KM) od 68,9 tys. zł, Peugeot 308 Access (1,2 l, 110 KM) od 68 tys. zł, Renault Megane Business (1,6 l, 114 KM) od 64,9 tys. zł.

Nowy Focus ma być przede wszystkim większy i przestronniejszy od poprzednika. W nowej generacji poprawiono aerodynamikę nadwozia, a jak obiecuje szef stylistów Forda Domenico Tonello w kompakcie położono duży nacisk na jakość wykonania. Do polskich salonów trafi model 5-drzwiowy i kombi. Limuzyna będzie oferowana wyłącznie na wybranych rynkach.

W ofercie znajdą się silniki benzynowe 1.0 EcoBoost (85, 100 i 125 KM) i 1,5 EcoBoost (150 i 182 KM). Będą również trzy diesle (EcoBlue): o pojemności 1,5 litra (95 lub 120 KM) i 2,0 litra (150 KM). Nowością jest konstrukcja układu zawieszenia z niezależnym zawieszeniem wszystkich czterech kół.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy