Nowy Focus ma być przede wszystkim większy i przestronniejszy od poprzednika. W nowej generacji poprawiono aerodynamikę nadwozia, a jak obiecuje szef stylistów Forda Domenico Tonello w kompakcie położono duży nacisk na jakość wykonania. Do polskich salonów trafi model 5-drzwiowy i kombi. Limuzyna będzie oferowana wyłącznie na wybranych rynkach.
W ofercie znajdą się silniki benzynowe 1.0 EcoBoost (85, 100 i 125 KM) i 1,5 EcoBoost (150 i 182 KM). Będą również trzy diesle (EcoBlue): o pojemności 1,5 litra (95 lub 120 KM) i 2,0 litra (150 KM). Nowością jest konstrukcja układu zawieszenia z niezależnym zawieszeniem wszystkich czterech kół.
Nowy Ford Focus w wersji wyposażenia Vignale
Wyposażenie podstawowe wszystkich wersji obejmuje m.in.: manualną klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 Myconnection z wyświetlaczem 4,2″ (zestaw sześciu głośników, Bluetooth, USB), światła do jazdy dziennej LED, system Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania (wspomaga kierowcę w uniknięciu lub zmniejszeniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami), Lane Keeping Alert (system pomaga utrzymać pojazd na danym pasie ruchu).
Focus jest pierwszym modelem Forda zbudowanym na nowej platformie C2. Dzięki temu ma poprawić się znacznie bezpieczeństwo bierne.