Firmy motoryzacyjne już jakiś czas temu odkryły jak przyciągać klientów budując nowe, często limitowane wersje na bazie istniejących już modeli. Duży zysk przy nie aż tak wielkim nakładzie.

Metody prawie zawsze są takie same. Idealna jest jakaś rocznica, wygrana w wyścigu czy uczczenie jakieś postaci związanej z marką. Czasami limitowane edycje powstają bez powiązania z wydarzeniem czy postacią. Niemal zawsze ich cena jest wyższa, a ilość ściśle limitowana. Ostatnio pojawił się trend na bardzo małe, ekskluzywne serie złożone kilkuset egzemplarzy, a nawet takie budowane pojedynczo. Chętnych nigdy nie brakuje i limitowane edycje niezależnie od ceny sprzedawane są na pniu.

CZYTAJ TAKŻE: Lamborghini, które powstanie w jednym egzemplarzu

Porsche 911 R z 2017 roku

Jednym z ostatnich takich przykładów jest Lamborghini Huracan STO. Skrót STO pochodzi od Super Trofeo Omologata i ten Huracan absolutnie wyróżnia się na tle innych wersji tego modelu. Jednak moc silnika i wiele innych elementów pod karoserią pozostała bez zmian. Do napędu służy jednostka V10, o pojemności 5,2 litra i mocy 640 KM. Również zawieszenie jest praktycznie nietknięte. Za to z zewnątrz prawie wszystko jest tu inne. Specjalna osłona silnika czy zderzak z włókna węglowego, który powstał z pomocą technologii wykorzystywanej przy lotach kosmicznych. STO waży 43 kg mniej od wersji Performante.

Lamborghini Huracan STO

Lamborghini stworzyło nową wersję modelu bez ingerowania w główne elementy konstrukcyjne auta, ale na tyle ciekawą, że klientów nie trzeba było szukać. Tylko w Polsce niemal od razu zamówionych zostało siedem egzemplarzy. STO kosztuje jakieś 300 tys. złotych więcej. Tyle plus minus wynosi realna różnica w cenie gotowych, w pełni skonfigurowanych dla klienta egzemplarzy STO (1,8 mln zł). Również Porsche przyciąga klientów edycjami specjalnymi, ale mistrzami w tym są jednak takie marki jak Bugatti i Rolls Royce.

CZYTAJ TAKŻE: Możesz kupić jedno z dziesięciu Bugatti za ponad 36 mln zł

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Te diesle przejadą pół miliona kilometrów. Takich już nie produkują

Mimo medialnej nagonki na silniki diesla, popularne ropniaki wciąż mają się doskonale. To trwałe ...

Herbert Diess - nowy prezes Grupy Volkswagen

Prezes Diess wyjaśnił cel reformy w Volkswagenie

Nowy prezes zarządu Volkswagena, Herbert Diess starał się nazajutrz po nominacji przedstawić w uspokajający ...

Ceny | Mercedes AMG GT 4-Door Coupe: Dużo, ale nie najwięcej

Rodzina AMG powiększyła się o kolejny model. To nowa wersja AMG GT, a jej ...

W przyszłości po państwowych autostradach bez stania na bramkach

Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłosił przetarg na zaprojektowanie nowego systemu poboru opłat. W dosyć ...

Oto najdroższy samochód świata

Rolls-Royce przedstawił najdroższe auto osobowe globu. Zostało wykonane w jednym egzemplarzu. Cena może sięgać ...

Polskiej elektromobilności ciągle brak energii

Niejasne zapowiedzi przedstawicieli rządu i brak konsekwentnych kroków w sprawie dopłat do zakupu samochodów ...