Rynkowa nowość, elektryczny Mustang Mach-e się hitem sprzedaży w Norwegii. Na listach sprzedaży amerykański samochód wyprzedził e-modele Volkswagena i Tesli.

Ford Mustang Mach-E od samego początku wzbudza zainteresowanie i kontrowersje. Teraz przekłada się to na konkretne wyniki. Jeszcze w kwietniu w zakochanej w elektrycznych samochodach Norwegii liderem był Volkswagen ID.4, który miesiąc później został strącony z pierwszego miejsca przez debiutującego na rynku elektrycznego Mustanga. Amerykański model odnotował imponującą liczbę 1384 nowych rejestracji, co przekłada się na 9,8 proc. udziału w rynku w miesiącu maj. Przy tej ilości kupionych samochodów Mustang uplasował się na 11 miejscu najlepiej sprzedających się modeli od początku roku.

CZYTAJ TAKŻE: Ford F-150 Lightning: Najważniejszy elektryczny pick-up na świecie

W Norwegii sprzedaż samochodów elektrycznych oraz hybryd plug-in w ostatnich miesiącach mocno wzrosła. W maju ponad dwukrotnie, osiągając jeden z najlepszych wyników miesięcznych. Łączna liczba nowych rejestracji tych modeli wynosi 11 719 sztuk (wzrost o 123 proc. rok do roku). Udział w rynku e-samochodów to aż 83,3 proc. W tym auta typu BEV: 8,498 (wzrost o 147 proc.) , a PHEV 3.221 (wzrost o 78 proc.).

Top 10 samochodów elektrycznych w Norwegii – maj 2021

1. Ford Mustang Mach-E – 1384 egz.
2. Skoda Enyaq IV – 795 egz.
3. Volkswagen ID.3 – 774 egz.
4. Tesla Model 3 – 504 egz.
5. Mercedes EQC – 492 egz.
6. Audi e-tron – 447 egz.
7. Nissan Leaf – 285 egz.
8. Polestar 2 – 280 egz.
9. MG ZS EV – 195 egz.
10.BMW i3 – 130 egz.

CZYTAJ TAKŻE: Ford liderem rynku samochodów użytkowych w Polsce

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gdy zwykłe auta znikną z miast…

Napęd elektryczny czy ogniwo paliwowe? Mimo emocji, jakie budzą te dyskusje, koncerny motoryzacyjne wybiegają ...

Seat e-Scooter: Kolejny elektryczny jednoślad Hiszpanów

Idea elektromobilności nie zawsze musi być powiązana z samochodami. Seat będzie sprzedawał również elektryczne ...

Jak wygląda polski rynek transportu samochodowego po roku pandemii?

Pandemia koronawirusa okazała się wyjątkowo trudnym doświadczeniem dla całej gospodarki. Nie wszystkie sektory ucierpiały ...

Andreas Bovensiepen, CEO marki Alpina: Nie jesteśmy firmą tuningową

Zaboli nas wprowadzenie limitu prędkości na niemieckich autostradach - mówi Andreas Bovensiepen, CEO ekskluzywnej ...

Elektromobilność: droga jednokierunkowa

Nadmierna eksploatacja zasobów naturalnych i produkcja przemysłowa na niespotykaną dotąd skalę destrukcyjnie wpływa na ...