Ile kosztuje luksus? Polskie ceny Mercedesa-Maybach Klasy S

Nowy Mercedes-Maybach Klasy S ma łączyć perfekcję i zaawansowane rozwiązania techniczne Klasy S z ekskluzywnością i tradycją Maybacha. To kolejne podejście do odrodzenia tej marki.

Publikacja: 28.05.2021 08:24

Ile kosztuje luksus? Polskie ceny Mercedesa-Maybach Klasy S

Foto: moto.rp.pl

Urodzony w niemieckim mieście Heilbronn Wilhelm Maybach założył swoją firmę w 1909 roku, którą trzy lata później nazwał Maybach Motorenbaum. Właściwie od samego początku nowa marka, zajmująca się konstruowaniem i budowaniem silników rozpoczęła współpracę z Mercedesem. Nowa marka wyspecjalizowała się w produkcji bogatych i ekskluzywnych wersji aut. Po śmierci Wilhelma Maybacha, w 1960 roku to Mercedes miał prawa do używania tej nazwy. Jednak dopiero w 1997 roku pojawił się model o tej nazwie. Duża limuzyna miała być produkowana w ilości ok. 2000 egz. rocznie. Te założenia nigdy się nie sprawdziły. W kolejnych latach nieco zabrakło pomysłu na ultraluksusową markę. Zresztą kryzys finansowy nie również temu nie sprzyjał. Teraz Mercedes próbuje po raz kolejny wprowadzić Maybacha na salony i ma dużą szansę na powodzenie.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes-Maybach GLS 600: Najbardziej luksusowy SUV na rynku

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowa limuzyna już z daleka rzuca się w oczy. 18-centymetrowe zwiększenie rozstawu osi względem długiej wersji „eski” robi swoje. Cała karoseria ma prawie 5,5 metra długości. Wszystko po to żeby na tylnych fotelach podróżowało się jak najbardziej wygodnie. Standardowo oferowane pakiety Executive oraz Chauffeur mają sprawić, że tylna część kabiny stanie się wygodną przestrzenią do pracy albo relaksu. Teraz Mercedes podał ceny nowego modelu. Mercedes-Maybach Klasy S trafia do sprzedaży w Polsce w dwóch wersjach silnikowych: S 580 4MATIC (V8) oraz S 680 4MATIC (V12). Jego ceny rozpoczynają się od 799 000 zł.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Mercedes-Maybach S 580 4Matic korzysta z benzynowej jednostki V8 z rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem drugiej generacji oraz 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. Wariant S 680 4Matic jest napędzany znanym silnikiem V12, po raz pierwszy połączonym jednak z napędem na obie osie 4Matic. Obie jednostki współpracują z przekładnią 9G-Tronic.

Ceny Mercedesa-Maybach Klasy S
S 580 4MATIC (503 KM): od 799 000 zł
S 680 4MATIC (612 KM): od 1 030 000 zł

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Niemal kompletna specyfikacja Mercedesa-Maybacha Klasy S obejmuje m.in. dach panoramiczny, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, cyfrowe wskaźniki 3D czy innowacyjne reflektory Digital Light. Na życzenie nową limuzynę można zamówić m.in. z dwukolorowym lakierem (70 568 zł), skrętną tylną osią (do 10 stopni; 7339 zł), a także z elementami dostępnymi w pakietach wyposażenia, takimi jak elektrycznie sterowane tylne drzwi, posrebrzane kieliszki do szampana czy wysokiej klasy nagłośnienie przestrzenne Burmester 4D. To ostatnie łączy się z układem aktywnej redukcji szumów, sprawiając, że znakomicie wygłuszone wnętrze Maybacha staje się jeszcze cichsze.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

O konkurencję wcale nie łatwo. Poruszamy się w luksusowej motoryzacyjnej stratosferze. Bentley niedawno zrezygnował z produkcji swojej topowej limuzyny Mulsanne. Zostaje Rolls-Royce Ghost EWB, który staruje z nieco wyższej półki cenowej – od 1,672,000 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes Maybach klasy S: Wszystko co najlepsze, albo nic

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Urodzony w niemieckim mieście Heilbronn Wilhelm Maybach założył swoją firmę w 1909 roku, którą trzy lata później nazwał Maybach Motorenbaum. Właściwie od samego początku nowa marka, zajmująca się konstruowaniem i budowaniem silników rozpoczęła współpracę z Mercedesem. Nowa marka wyspecjalizowała się w produkcji bogatych i ekskluzywnych wersji aut. Po śmierci Wilhelma Maybacha, w 1960 roku to Mercedes miał prawa do używania tej nazwy. Jednak dopiero w 1997 roku pojawił się model o tej nazwie. Duża limuzyna miała być produkowana w ilości ok. 2000 egz. rocznie. Te założenia nigdy się nie sprawdziły. W kolejnych latach nieco zabrakło pomysłu na ultraluksusową markę. Zresztą kryzys finansowy nie również temu nie sprzyjał. Teraz Mercedes próbuje po raz kolejny wprowadzić Maybacha na salony i ma dużą szansę na powodzenie.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności