Mercedes-Maybach GLS 600: Najbardziej luksusowy SUV na rynku

Rolls-Royce Cullinan i Bentley Bentayga otrzymają konkurencję. Mercedes wprowadza elitarną markę Maybach do świata SUV.

Publikacja: 25.11.2019 11:36

Mercedes-Maybach GLS 600: Najbardziej luksusowy SUV na rynku

Foto: moto.rp.pl

Premiera tego luksusowego SUV nie odbyła się podczas targów IAA we Frankfurcie, nie miała też miejsca na salonie samochodowym w Los Angeles. Niemcy zdecydowali się na pokaz Maybacha w chińskim Guangzhou (Kanton). Ponad 11 milionowym mieście położonym w południowo-wschodnich Chinach. SUV, który stanie na przeciwko Bentleyowi Bentaydze i Rolls Royce Cullinanowi, zostawi w tyle BMW X7 czy Audi Q8.

""

Foto: moto.rp.pl

Maybach bazuje na modelu GLS. 5,21 metrowa karoseria z zewnątrz otrzymała całe mnóstwo detali żeby odciąć się od swoich rodzinnych korzeni. Przedni wlot powietrza, dużo chromowanych elementów, nowy wzór felg, karoseria lakierowana w dwóch odcieniach to tylko kilka przykładów na to jak Maybach chce się odróżnić od Mercedesa.

""

Foto: moto.rp.pl

Pierwsza klasa to przede wszystkim dużo miejsca. Dlatego we wnętrzu Maybacha pomieści się nie siedem osób, jak w GLS tylko cztery. Wszyscy pasażerowie siedzą w oddzielnych, wygodnych fotelach. Miejsca są klimatyzowane i elektrycznie rozkładane. Jest też oczywiście barek i składane stoliki, a z tylnej, szerokiej środkowej konsoli możemy regulować praktycznie wszystko co jest zabudowane w aucie. Całość zwieńcza nastrojowe światło i specjalnie skomponowany zapach rzadko spotykanego osmantusa (podobno ma świeży zapach przywołujący na myśl jabłka i morele) z nutą skóry i pikantnej herbaty.

""

Foto: moto.rp.pl

Maybach ma seryjnie montowane pneumatyczne zawieszenie, które jest sterowane przez 48-woltową instalację. Pod maską nie ma 12 tylko 8 cylindrów. Czterolitrowy turbodoładowany silnik osiąga 558 KM i 730 Nm. To wystarczy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy i elektronicznie ograniczoną prędkość 250 km/h. Mimo zastosowanej miękkiej hybrydy, która wspomaga kolosa podczas startu, umożliwia żeglowanie to wartość średniego zużycia paliwa na poziomie 11,7 l/100 km można potraktować umownie.

""

Foto: moto.rp.pl

O sukces Maybacha raczej nie trzeba się martwić. Świadczy o tym doskonała sprzedaż drogich modeli SUV, która podciąga wyniki finansowe Bentleya czy Lamborghini. Trochę szkoda, że nie ma pod maską silnika V12, ale cóż zrobić takie czasy.

CZYTAJ TAKŻE: Jak przywódca Korei Północnej kupił opancerzonego Maybacha

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Premiera tego luksusowego SUV nie odbyła się podczas targów IAA we Frankfurcie, nie miała też miejsca na salonie samochodowym w Los Angeles. Niemcy zdecydowali się na pokaz Maybacha w chińskim Guangzhou (Kanton). Ponad 11 milionowym mieście położonym w południowo-wschodnich Chinach. SUV, który stanie na przeciwko Bentleyowi Bentaydze i Rolls Royce Cullinanowi, zostawi w tyle BMW X7 czy Audi Q8.

Maybach bazuje na modelu GLS. 5,21 metrowa karoseria z zewnątrz otrzymała całe mnóstwo detali żeby odciąć się od swoich rodzinnych korzeni. Przedni wlot powietrza, dużo chromowanych elementów, nowy wzór felg, karoseria lakierowana w dwóch odcieniach to tylko kilka przykładów na to jak Maybach chce się odróżnić od Mercedesa.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy