Mocne wersje Mustanga Mach-E. Ceny w USA zadziwiają

Ford zaprezentował Mustanga Mach-E GT – topową wersję swojego nowego elektrycznego SUV-a. Ma być szybki, zadziorny i dorównać osiągami najszybszym wersjom spalinowego Mustanga.

Publikacja: 01.05.2021 00:50

Mocne wersje Mustanga Mach-E. Ceny w USA zadziwiają

Foto: moto.rp.pl

Dwa silniki elektryczne Forda Mustanga Mach-e GT (po jednym przy każdej z osi) mają łączną moc 358 kW (487 KM), a systemowy moment obrotowy wynosi 813 Nm. Nowy SUV przyspiesza od zera do 97 km/h (60 mil) w 3,8 sekundy, a maksymalna prędkość jest ograniczona do 200 km/h. Według szacunków EPA (United States Environmental Protection Agency) model z napędem na wszystkie koła powinien przejechać 250 mil (około 400 km) na jednym ładowaniu akumulatora, który ma pojemność 88 kWh.

CZYTAJ TAKŻE: Ford Mustang jakiego nikt się nie spodziewał

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Ford dołoży do modelu GT jeszcze wersję Performance, która ma być jeszcze bardziej dynamiczna. Przy tej samej mocy Performance otrzyma nieco większy moment obrotowy – 860 Nm. To pozwoli poprawić przyspieszenie i tak Mach-e Performance od 0 do 60 mil/h rozpędza się w 3,5 sekundy. Poprawa osiągów wpływa jednak na zasięg, który zmniejsza się do 235 mil (378 kilometrów).

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Wizualnie GT wyróżnia się ciemnym grillem z włókna węglowego, na którym znajduje się podświetlany w nocy logotyp biegnącego konia. Do tego dochodzą 20-calowe felgi – podobnie jak obudowy lusterek zewnętrznych – są pomalowane na czarno i obute w całoroczne opony Continental w rozmiarze 245/45 R20. Seryjnie montowany jest też powiększony układ hamulcowy Brembo z 385 mim tarczami z przodu i 316 mm z tyłu. Nowe wersje otrzymają nowe kolory nadwozia – Cyber ​​Orange Metallic i Grabber Blue Metallic.

""

Foto: moto.rp.pl

Wewnątrz znajdują się sportowe fotele pokryte imitacją skóry. Oświetlenie ambiente ma dodatkowe kolory, są też metalowe listwy na progach drzwi, a na desce rozdzielczej znajdują się dodatkowe aluminiowe listwy. Seryjnie montowany jest system nagłośnieniowy Bang & Olufsen z dziewięcioma głośnikami. W modelu Performance są 20-calowe koła z oponami Pirelli 245/45 R20, zaciski hamulcowe są pomalowane na czerwono, a zawieszenie Magnetic Ride jest częścią standardowego wyposażenia.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Mustang Mach-E w wersji GT i Performance Edition można już zamawiać w USA. Nowe modele trafią do klientów wczesną jesienią 2021 roku. Ceny rozpoczynają się od 59 900 dolarów (około 228 tys. zł) za GT i 64 900 dolarów (około 247 tys. zł) za Performance Edition. Wersja GT powinna pojawić się również w Europie pod koniec 2021 roku. U nas tak tanio nie będzie. W Polsce aktualnie topowa wersja o mocy 351 KM kosztuje minimum 286 310 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Historia motoryzacji | Ford Capri: Samochód, który zawsze chciałeś

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Dwa silniki elektryczne Forda Mustanga Mach-e GT (po jednym przy każdej z osi) mają łączną moc 358 kW (487 KM), a systemowy moment obrotowy wynosi 813 Nm. Nowy SUV przyspiesza od zera do 97 km/h (60 mil) w 3,8 sekundy, a maksymalna prędkość jest ograniczona do 200 km/h. Według szacunków EPA (United States Environmental Protection Agency) model z napędem na wszystkie koła powinien przejechać 250 mil (około 400 km) na jednym ładowaniu akumulatora, który ma pojemność 88 kWh.

Pozostało 83% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy