Jimny ma już 50 lat na karku. Swoją premierę miał w 1970 roku i był trzecim produkowany seryjnie modelem Suzuki. Szefostwo japońskiej marki zakupiło projekt od małej firmy Hope Motor Company, która chciała go sprzedać Mitsubishi. Jednak transakcja nie doszła do skutku. Protoplasta Jimny nosił nazwę HopeStar ON360, został zaprezentowany w 1968 roku i zbudowano tylko 15 egzemplarzy.
CZYTAJ TAKŻE: Suzuki Jimny powróci do salonów z nową ceną i wyposażeniem
Tak wyglądał protoplasta Jimny – HopeStar ON360.
HopeStar ON360 zbudowany był tak żeby spełniać wszystkie normy klasy Kei-Car. To japońskie mikro samochody, które cieszą się w kraju kwitnącej wiśni ogromnym powodzeniem. Tym samym pierwsze Jimny miało maksymalnie 3 metry długości i 1,4 metr wysokości. Pod maską pracował dwusuwowy silnik o pojemności 360 cm3 i mocy 24 KM. Nikt wcześniej nie oferował tak małego terenowego auta. Suzuki w swojej pierwszej generacji była oferowana wyłącznie na rynku japońskim. Swoje pierwsze sukcesy eksportowe Jimny świętował w 1975 roku kiedy trafił do Australii. W Europie pojawił się w 1979 roku i miał swoją premierę na targach IAA we Frankfurcie. Była to ostatnia ewolucja pierwszej generacji Jimny, która została zaprezentowana publiczności jako Suzuki LJ 80.
Ze względu na ograniczoną przepisami długość nadwozia pierwsze Jimny miało tylko trzy fotele i koło zapasowe montowane w przedziale pasażerskim.