Reklama

Honda HR-V e:HEV: Hybryda w stylu coupe

Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku. Od tego momentu nowa generacja modelu HR-V dostępna będzie wyłącznie z napędem hybrydowym.

Publikacja: 29.03.2021 08:52

Honda HR-V e:HEV: Hybryda w stylu coupe

Foto: Honda HR-V e:HEV 2021

Badania przeprowadzone przez Hondę wykazały, że współcześni konsumenci wybierają produkty nie tylko kierując się konkurencyjnymi osiągami czy stylistyką, ale także na podstawie tego, jak integrują się one z ich życiem i w jakim stopniu spełniają ich indywidualne wymagania. Mając takie informacje zespół projektowy Hondy przyjął motto „Wzmocnij swoje życie” (“Amp up your life”) i stworzył swój nowy model. Jak to opisuje w swoim komunikacie prasowym Honda: „Na każdym etapie tworzenia nowego samochodu koncentrowano się na wspieraniu aktywnego stylu życia jego przyszłych użytkowników. Celem było rozszerzenie możliwości, jakie klientom oferuje samochód, aby ułatwiać i „wzmacniać” ich codzienne życie.” Dlaczego firmy często dobierają dziwny, kompletnie oderwany od rzeczywistości język do opisania swoich produktów? Jakby nie można było napisać: zrobiliśmy na lepszy samochód na jaki obecnie nas stać.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Nowa Honda Jazz: Przygotuj się na zaskoczenie

""

Honda HR-V e:HEV

Foto: moto.rp.pl

W rezultacie tych opisów, rozmów inżynierów i stylistów Hondy powstał model HR-V e:HEV.To SUV z nadwoziem w stylu coupe w kompaktowym opakowaniu i hybrydowym napędem. Będzie kolejnym modelem w gamie modelowej Hondy, który otrzymał emblemat e:HEV (gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną). Żeby wygospodarować jak najwięcej miejsca dla pasażerów zbiornika paliwa zabudowano nie z tyłu, ale centralnie. Honda nazywa to efektywnym rozmieszczeniem podzespołów układu napędowego.

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

– Podczas opracowywania HR-V przeprowadziliśmy dyskusje z grupami ludzi z różnych środowisk, zróżnicowanych pod względem wieku i płci, reprezentujących wiele dziedzin wiedzy. Dzięki tworzeniu samochodu od podstaw, HR-V zyskał elementy, które dają radość i frajdę wszystkim jego użytkownikom. Naszym celem było podkreślenie indywidualizmu klientów, zamiast wtłaczania ich w ustalone ramy oraz stworzenie samochodu, który pozwoli wszystkim ludziom cieszyć się ich stylem życia – powiedział Kojiro Okabe, lider Projektu Hondy HR-V e:HEV.

""

Foto: moto.rp.pl

We wnętrzu Honda chce zastosować nowoczesne tkaniny i miękkie w dotyku materiały. Układ wentylacji kabiny z nawiewami w kształcie litery L, umieszczonymi w górnych sekcjach deski rozdzielczej. W HR-V e:HEV zachowano funkcjonalny system składania tylnych siedzeń nazwany „Magic Seats”, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

O ile Honda rozpisuje się o wyglądzie i wnętrzu o tyle nic nie podaje na temat napędu nowego SUV. Należy się spodziewać, że będzie to rozwiązanie znane lub podobne do tego jaki jest w modelu Jazz. To połączenie benzynowego silnika 1.5 litra pracującego w cyklu Atkinsona z dwoma motorami elektrycznymi. Jeden jest zintegrowany z silnikiem spalinowym i pełni rolę generatora prądu (energia elektryczna jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym), a drugi silnik napędza koła. Napęd może pracować w trybie elektrycznym, hybrydowym lub tylko spalinowym.

CZYTAJ TAKŻE: Honda żegna się z Rosją

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

Badania przeprowadzone przez Hondę wykazały, że współcześni konsumenci wybierają produkty nie tylko kierując się konkurencyjnymi osiągami czy stylistyką, ale także na podstawie tego, jak integrują się one z ich życiem i w jakim stopniu spełniają ich indywidualne wymagania. Mając takie informacje zespół projektowy Hondy przyjął motto „Wzmocnij swoje życie” (“Amp up your life”) i stworzył swój nowy model. Jak to opisuje w swoim komunikacie prasowym Honda: „Na każdym etapie tworzenia nowego samochodu koncentrowano się na wspieraniu aktywnego stylu życia jego przyszłych użytkowników. Celem było rozszerzenie możliwości, jakie klientom oferuje samochód, aby ułatwiać i „wzmacniać” ich codzienne życie.” Dlaczego firmy często dobierają dziwny, kompletnie oderwany od rzeczywistości język do opisania swoich produktów? Jakby nie można było napisać: zrobiliśmy na lepszy samochód na jaki obecnie nas stać.

Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama