Coccinella, czyli biedronka powstała we włoskiej firmie Carrozzeria Francis Lombardi, która została założona w 1947 roku w północnych Włoszech, niedaleko Mediolanu w mieście Vercelli. Firma zajmowała się głównie modyfikowaniem modeli Fiata. Lombardi wyprodukował ponad 47 000 pojazdów w latach 1947-1974. W latach sześćdziesiątych XX wieku z fabryki Lombardi wyjeżdżało około 6000 samochodów rocznie. Na początku lat siedemdziesiątych włoska firma popadła w finansowe kłopoty. Sprzedaż modeli zmodyfikowanych przez Lombardiego utknęła w martwym punkcie. Jednym z powodów było poszerzenie gamy modelowej Fiata, która obejmowała coraz więcej nisz, a tym samym ograniczała potrzebę indywidualnych przeróbek. W 1974 roku Lombardi zaprzestał działalności. Najbardziej znanym modelem była Lucciola, przeróbka modelu 600, a później Fiats 850 na wersję z czterodrzwiową karoserią.
CZYTAJ TAKŻE: Fiat Tipo po modernizacji. Jedno z najtańszych aut na rynku
Lombardi Coccinella.
Coccinella to jeden z mniej znanych projektów tej włoskiej firmy. Auto zaprezentowano w 1964 roku podczas Turyn Motorshow. Francis Lombardi zaprezentował tam dwumiejscowe coupé oparte na Fiacie 500 nazwane Coccinellą, czyli biedronką. Nazwa nie byłą przypadkowa. Karoseria auta z obłym tyłem w stylu coupe jak najbardziej mogła kojarzyć się z tym owadem. Coccinella powstała na bazie modyfikowanego podwozia Fiata 500 F, ale na zewnątrz zupełnie nie przypominała kultowej „pięćsetki”. Auto mieściło dwóch pasażerów, a silnik zabudowano z tyłu – stąd brak wlotów powietrza w przedniej części nadwozia. Zbudowano tylko 7 egzemplarzy. Coccinella nie tylko nie zdobyła uznania klientów, ale też modyfikacje standardowego podwozia Fiata 500 okazały się bardzo drogie i nieopłacalne.