Bentley robi krok na drodze do zapowiedzianej elektryfikacji i całkowitego wyjścia z silników spalinowych. Zmodyfikowana Bentayga jako hybryda plug-in ma być pierwszym namacalnym tego dowodem.

Bentley Bentayga wykorzystuje połączenie trzylitrowego, benzynowego silnika V6 z podwójnym doładowaniem z jednostką elektryczną zabudowana pomiędzy skrzynią biegów, a silnikiem spalinowym. Silnik elektryczny dostarcza 94 kW mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Bentley określa wydajność całego systemu na 449 KM i 700 Nm. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 17,3 kWh.

CZYTAJ TAKŻE: Goodbye Bentley Mulsanne. Koniec ery przepychu

Bentley Bentayga Hybrid.

Kierowca hybrydowej Bentaygi będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy – napęd EV, tryb hybrydowy i tryb ładowania baterii. Po odpaleniu SUV-a zawsze Bentley rozpoczyna jazdę w trybie w pełni elektrycznym (EV). Na takim napędzie auto rozpędza się maksymalnie do 135 km/h. Jeśli wymagana jest większa prędkość lub moc wtedy włącza się silnik spalinowy. W takim przypadku możemy rozpędzić się maksymalnie do 254 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 s. Bentley określa zasięg elektryczny na 50 kilometrów. Całkowity zasięg ma wynosić około 860 km. Według danych producenta akumulator można naładować w gniazdku w zaledwie 2,5 godziny. Maksymalna moc ładowanie to 7,2 kW/h.

Oprócz standardowego wyposażenia w kable do ładownia z różnego rodzaju końcówkami klienci mogą również zamówić bezpłatną ładowarkę ścienną z logiem Bentleya. Stopień naładowania baterii Bentaygi i kilka innych funkcji może być zdalnie monitorowany za pośrednictwem dedykowanej aplikacji. Poza napędem hybrydowa wersja niczym nie różni się od spalinowych modeli. Bentley nie ogłosił póki co cen zmodernizowanej hybrydy plug-in.

CZYTAJ TAKŻE: Bentley kończy produkcję modeli z silnikami spalinowymi

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Auta będą śledzić każdy ruch kierowcy. Nawet jego emocje

Najnowsze auta będą nawet w stanie stwierdzić, jaki humor ma kierowca i czy na ...

Skoda Enyaq iV – elektryczny SUV skazany na sukces

Dwie odmiany napędu, trzy pojemności akumulatorów, pięć wariantów mocy, wersja specjalna na start i ...

Wirtualne manekiny Toyoty dla wszystkich

Toyota chce podzielić się swoimi rozwiązaniami technicznymi. Japończycy bezpłatnie udostępnią zaawansowane oprogramowanie do wirtualnych ...

Marcin Słomkowski, prezes Inchcape Motor Polska: Klient powinien wyjść uśmiechnięty

O tym, jak wiele zależy od zaangażowanych ludzi i kolejnej, w sumie już czwartej ...

Dzisiaj opcja za dwa lata standard. Od 2022 r. zmiany w wyposażeniu aut

Już od 2022 roku wszystkie nowe auta, dedykowane na rynek europejski, będą musiały być ...

Niemiecki minister transportu skrytykował zakaz wjazdu diesli do miast

Andreas Scheuer, niemiecki minister transportu wezwał gminy i miasta do obrony przed wyrokami zakazu ...