Na zmodernizowanej platformie EMP2 Grupa PSA w przyszłym roku chce wprowadzić serię nowych i zmodernizowanych, kompaktowych modeli, takich jak Peugeot 308 czy Opel Astra. Marka DS również skorzysta z nowej platformy.

DS Automobiles koncernu PSA wprowadzi na rynek pod koniec 2021 roku nowy model DS4. Będzie to pierwszy model tej francuskiej marki budowany fabryce Opla w Rüsselsheim. Nie ma póki co oficjalnych zdjęć nowego DSa, ale Francuzi ujawnili szczegóły niektórych innowacji kompaktowego modelu. Podstawą nowego DS4 będzie zmodernizowana wersja modułowej platformy grupy o nazwie EMP2, na której będą bazować nadchodzące nowe edycje Citroena C4, Peugeota 308 i Opla Astry. DS4 dostępny będzie z silnikami wysokoprężnymi, benzynowymi i napędem hybrydowym typu plug-in. Topową wersją będzie model z napędem hybrydowy typu plug-in, który łączy czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 180 KM i silnik elektryczny o mocy 110 KM. Moc systemowa to 225 KM, a zasięg elektryczny powinien wynosić ponad 50 km. Nie przewidziano wariantu DS4 zasilanego wyłącznie elektrycznie.

CZYTAJ TAKŻE: DS 9: Nowa limuzyna z Francji

Pierwsze materiały zdjęciowe ujawniające detale nowego DS4.

Jedną z innowacji DS4 ma być nowy wyświetlacz HUD w rozmiarze XL, który pokazuje nie tylko informacje związane z jazdą, ale także instrukcje nawigacyjne lub aktualne utwory muzyczne. Dzięki złudzeniu optycznemu kierowca widzi również wskazania na drodze w odległości około czterech metrów od przedniej szyby, co powinno mu pozwolić na lepszą obserwację tego, co dzieje się na drodze. Za pomocą kamery na podczerwień kompaktowy Francuz może również rozpoznawać ludzi lub zwierzęta w odległości do 200 metrów i wyświetlać odpowiednie ostrzeżenia na wyświetlaczu przeziernym.

DS4 będzie miał nowy system informacyjno-rozrywkowy DS Iris. Profile użytkowników można będzie przechowywać, a funkcjami sterować za pomocą gestów lub mowy. DS zapowiada nową generację wyświetlaczy, które powinny charakteryzować się wyższą rozdzielczością, szybką reakcją oraz lepszymi kontrastami i kolorami. Na konsoli środkowej znajdzie się miniwyświetlacz o nazwie Smart-Touch, za pomocą którego można będzie sterować wieloma funkcjami również gestami przesuwania i powiększania.

DS Drive Assist 2.0 to nazwa rozszerzonego pakietu technologicznego z możliwością jazdy zautomatyzowanej, który umożliwia autonomiczną jazdę na poziomie 2 przy pomocy kamer, radaru i radaru laserowego. Innowacje obejmują automatyczną regulację prędkości na zakrętach lub zgodnie z ograniczeniami prędkości wskazywanymi przez znaki drogowe, a także półautomatyczne manewry wyprzedzania i bardziej precyzyjne pozycjonowanie na pasie.

DS obiecuje dynamiczne i jednocześnie komfortowe wrażenia z jazdy dzięki podwoziu z aktywnym skanowaniem. W centrum znajduje się zawieszenie sterowane kamerą, dzięki czemu twardość amortyzatorów dostosowuje się do stanu drogi. Oceniane są między innymi informacje z kamery umieszczonej w przedniej szybie, która skanuje pas przed pojazdem.

CZYTAJ TAKŻE: Test | DS3 Crossback 1.2 PureTech: Samochód nieoczywisty

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Volkswagen Golf R Variant: Upał jakby zelżał

Kiedyś kompakty w wersji hot hatch dosłownie zwalały z nóg. Niestety z czasem niektóre ...

Wzloty i upadki Tesli. Kwartał na plusie, ale wynik rozczarowuje

Tesla opublikowała wyniki finansowe za ostatni kwartał 2018 roku. Firma wypracowała wynik dodatni, a ...

Kamaz zaprezentował swój pomysł na auto elektryczne

Również Rosja przygotowuje się na elektromobilność. Po Kałasznikowie CV-1 teraz producent ciężarówek Kamaz zaprezentował ...

Toyota skonstruowała robota rehabilitacyjnego

Toyota to nie tylko samochody. Japończycy zaprezentowali nowego robota Welwalk WW-2000, który służy do ...

Poczta amerykańska testuje autonomiczne ciężarówki

Poczta amerykańska - United States Postal Service - testuje transport paczek i listów pomiędzy ...

fot. Mat.Pras.

OC na e-rowery? Pomysł na razie do zamrażarki

W tej kadencji Parlamentu Europejskiego nie uda się uchwalić takiej dyrektywy – wynika z ...