Po ogłoszeniu przez Suzuki wprowadzenia modelu Across, SUVa opartego na bazie hybrydowej Toyoty RAV4, przyszedł czas na kolejny model. Suzuki Swace będzie opierać się na Toyocie Corolli Touring Sports, a do jego napędu posłuży układ hybrydowy o mocy 122 KM.

Współpraca pomiędzy Toyotą i Suzuki trwa od 2016 roku. To właśnie wtedy przedstawicie koncernów usiedli do jednego stołu i uzgodnili wspólne projekty dotyczące ochrony środowiska, systemów zapewniających bezpieczeństwo i technologii informacyjnych. Efektem tego jest podpisana w Tokio umowa o połączeniu kapitałów i współpraca nad zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi na rzecz samochodów autonomicznych. W ramach tego doszło do zakupu przez Suzuki pakietu akcji Toyoty o wartości 48 mld jenów. Toyota natomiast zakupiła 4,94 proc. udziałów Suzuki o wartości 96 mld jenów.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki Across: Pierwsze Suzuki od Toyoty

Suzuki Swace.

Kolejny krok w ramach zacieśniania współpracy nastąpił wiosną zeszłego roku (2019). Właśnie wtedy spółki ogłosiły współpracę przy projektach dotyczących produkcji pojazdów, zelektryfikowanych układów napędowych i silników. Owocem tego również jest ogłoszenie, że na terenie Dolnego Śląska będzie produkowany nowy silnik małolitrażowy Suzuki oraz wprowadzenie do oferty tego producenta hybrydowego SUVa Across, powstałego na bazie hybrydowej Toyoty RAV4.

To jednak nie koniec nowości z obozu Suzuki – Toyota. Kolejny nowy model, który już niedługo trafi do salonów Suzuki to Swace, które bazuje na Corolli Touring Sports. Auto będzie oparte na tej samej platformie GA-C TNGA (Toyota New Global Architecture). Nowe Suzuki, będzie oferowane będzie z bogatym wyposażeniem takie jak np.: adaptacyjne zawieszenie o zmiennej charakterystyce pracy AVS, wyświetlacz przezierny, system audio JBL GreenEdge Premium, bezprzewodowe ładowanie czy system multimedialny.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki wprowadza na rynek Jimny z homologacją ciężarową

Do napędu Suzuki Swaze posłuży hybrydowy układ napędowy produkowany w Polsce. Składa się on z 72-konnego silnika elektrycznego (163 Nm) oraz jednostki benzynowej o objętości skokowej 1797 cm3 i mocy 96 KM (142 Nm). Łączna moc zestawu to 122 KM. Opierając się na danych dostępnych dla Toyoty Corolli, można zakładać, że osiągi auta będą zbliżone. Swace ma 4,65 m długości, 1,79 m szerokości i 1,46 m wysokości. Suzuki będzie oferować ten model tylko w nadwoziu kombi. Bagażnik ma 596 l pojemności. Teoretyczna data wprowadzenia tego modelu na rynek to końcówka tego roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

Choć chińskie towary zalewają nieomal wszystkie kraje rozwinięte, a gospodarcza ekspansja tego kraju stawia ...

Wenecja zamówiła 30 elektrycznych Solarisów

Solaris Bus & Coach SA dostarczy 30 autobusów elektrycznych Urbino 12 dla Wenecji, a ...

Wzrost sprzedaży Mitsubishi

Polski importer Mitsubishi sprzedał w minionym miesiącu o 32 proc. więcej samochodów niż we ...

Czym jeżdżą piłkarze

Piłkarze to znakomici klienci branży motoryzacyjnej. Zarabiają krocie i kochają mocne, głośne i rzucające ...

Kiedy ruszy produkcja polskiego auta elektrycznego?

O polskim samochodzie elektrycznym dyskutuje się od długiego czasu. Teraz plany powoli stają się ...

Coraz więcej pojazdów na minuty czy godziny

W 2019 r. mocno wzrośnie liczba aut, skuterów i rowerów wynajmowanych na minuty. Także ...