Plotki dotyczące Forda Focusa RS są rozsiewane już od dłuższego czasu. Według kilku niezależnych od siebie źródeł, również tych wewnętrznych w Fordzie, kolejna generacja hot-hatcha (Focus RS Mk4) w ogóle nie powstanie. Wszystko przez nowe normy emisji spalin. Zakładają one, iż średnia emisja z floty pojazdów nie może przekraczać 95 g CO2/km. To przekłada się też na zużycie paliwa, które średnio nie powinno przekraczać 4,1 litra / 100 km (57,3 mpg) benzyny i 3,6 litra / 100 km (65,3 mpg) oleju napędowego – zgodnie wytycznymi Komisji Europejskiej. Chodziły też pogłoski, że nowy Focus RS może stać się hybrydą i otrzymać elektryczny silnik napędzający tylną oś. Łączna moc zestawu przekraczała by wtedy 400 KM. Jednak ze względu na koszty raczej do takiego rozwiązania raczej nie dojdzie.
CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Ford Mustang 2020: Kupuj póki jest
Pierwsza generacja Forda Focusa RS z 2002 roku.
Pierwszy Ford Focus RS pojawił się na rynku w 2002 roku. Wyposażony był w 2-litrowy silnik o mocy 215 KM. Powstało tylko 4501 egzemplarzy, a produkcja trwała przez rok do listopada 2003 roku. Wraz z liftingiem Focusa nowej odmiany doczekała się również wersja RS. Tym razem pod jego maskę trafił 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik generujący 305 KM. Wisienką na torcie była odmiana RS500, która ujrzała światło dzienne w 2010 roku. Była to limitowana seria, ograniczona do 500 egzemplarzy i dysponowała mocą 350 KM.
Druga generacja Forda Focusa RS z 2009 roku.