Popularność limuzyn i kombi ponownie spadła w 2019 roku. Za to modele SUV sprzedają się ciągle coraz lepiej.

SUV-y wypierają z rynku klasycznego sedana. Jak ustalił instytut konsultingowy Jato Dynamics udział limuzyn i kombi spadł w 2019 roku do 23 procent. Rok wcześniej było to 24 procent. W ubiegłym roku sprzedano ogółem 18,9 miliona sedanów. To jest około 1,38 miliona mniej niż w 2018 roku. Odpowiada to 7 procentowemu minusowy, podczas gdy ogólnie rynek spadł tylko o 4 procent.

Tak wygląda Volkswagen Passat oferowany w Chinach.

Najważniejszym rynkiem na świecie dla limuzyn były Chiny. Zarejestrowano tam 51 procent takich pojazdów sprzedawanych na całym świecie. Drugie miejsce przypadło Ameryce Północnej z 22 procentami, Europa stanowiła tylko 6 procent sprzedaży limuzyn. Największym producentem sedanów był Volkswagen, który w szczególności z modelami dostępnymi na chińskim rynku, uzyskał 18-procentowy udział w rynku światowym. Na kolejnych miejscach uplasowała się Toyota (13 procent) i Hyundai-Kia (11 procent).

CZYTAJ TAKŻE: Peugeot 2008: SUV-y przejmują władzę

Toyota Corolla Sedan

Oprócz klasycznych sedanów, modele hatchback i kombi również ostatnio straciły na znaczeniu. W przypadku modeli z pięciodrzwiową karoserią w stylu VW Golfa nowe rejestracje w 2019 r. spadły na całym świecie o 12 procent w porównaniu z rokiem poprzednim do 9,25 miliona sztuk. Łączna sprzedaż spadła tych modeli o 7 procent do 2,33 miliona sztuk, głównie w Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Najczęściej kupowany elektryczny SUV w Polsce

Klasyczne hatchbacki i kombi też tracą na znaczeniu.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Jean-Phillippe Parain, prezes BMW Europe: Marzy mi się większa stabilność rynku

Umacniamy współpracę z firmami świadczącymi usługi finansowe, powiększamy sieć dilerską, budujemy trwałą infrastrukturę sprzedaży. ...

Renault City K-ZE: Elektryczny SUV dla Chin za 8000 euro

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2018 roku Renault ogłosiło zbudowanie niedrogiego auta elektryczny ...

Volkswagen rusza z prądem

Coraz szybszy rozwój elektromobilności jest nieunikniony. W Polsce będzie go stymulować rozwój sieci ładowania ...

Stefan Baldauf, fotograf: Łowca prototypów

Strzałem w dziesiątkę było zdjęcie Audi A7, zrobione na rok przed prezentacją bez żadnego ...

Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań: W motoryzacji mamy rewolucję

Jesteśmy dzisiaj świadkami wielkiego fenomenu. Ceny robotów w porównaniu do okresu sprzed 10-15 lat ...

Cupra Ateca vs Seat Ateca: Takie same, zupełnie inne

Chcesz mieć szybkie, dobrze prowadzące się auto? I jeszcze do tego garnuszka szczęścia dorzucić ...