Popularność limuzyn i kombi ponownie spadła w 2019 roku. Za to modele SUV sprzedają się ciągle coraz lepiej.

SUV-y wypierają z rynku klasycznego sedana. Jak ustalił instytut konsultingowy Jato Dynamics udział limuzyn i kombi spadł w 2019 roku do 23 procent. Rok wcześniej było to 24 procent. W ubiegłym roku sprzedano ogółem 18,9 miliona sedanów. To jest około 1,38 miliona mniej niż w 2018 roku. Odpowiada to 7 procentowemu minusowy, podczas gdy ogólnie rynek spadł tylko o 4 procent.

Tak wygląda Volkswagen Passat oferowany w Chinach.

Najważniejszym rynkiem na świecie dla limuzyn były Chiny. Zarejestrowano tam 51 procent takich pojazdów sprzedawanych na całym świecie. Drugie miejsce przypadło Ameryce Północnej z 22 procentami, Europa stanowiła tylko 6 procent sprzedaży limuzyn. Największym producentem sedanów był Volkswagen, który w szczególności z modelami dostępnymi na chińskim rynku, uzyskał 18-procentowy udział w rynku światowym. Na kolejnych miejscach uplasowała się Toyota (13 procent) i Hyundai-Kia (11 procent).

CZYTAJ TAKŻE: Peugeot 2008: SUV-y przejmują władzę

Toyota Corolla Sedan

Oprócz klasycznych sedanów, modele hatchback i kombi również ostatnio straciły na znaczeniu. W przypadku modeli z pięciodrzwiową karoserią w stylu VW Golfa nowe rejestracje w 2019 r. spadły na całym świecie o 12 procent w porównaniu z rokiem poprzednim do 9,25 miliona sztuk. Łączna sprzedaż spadła tych modeli o 7 procent do 2,33 miliona sztuk, głównie w Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Najczęściej kupowany elektryczny SUV w Polsce

Klasyczne hatchbacki i kombi też tracą na znaczeniu.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BMW i Daimler wycofują się ze wspólnego carsharingu w USA i nie tylko

Ogłoszona w lutym 2019 roku wspólna inicjatywa carsharingu pomiędzy Daimlerem i BMW zostaje wycofana ...

Nowy Opel Corsa: Lżejszy od francuskich braci i sióstr

Opel już zaprezentował elektryczną wersję Corsy-e, a teraz przedstawia swój nowy model z napędami ...

Wiosna ożywiła rynek motocykli

Poprawa pogody zmobilizowała motocyklistów. Tegoroczny sezon zaczyna się wcześniej niż w roku ubiegłym, o ...

Kierowcy BMW deklarują najmniej szkód z OC

Tylko 16,8 procent ze wszystkich właścicieli BMW deklarowało spowodowanie przynajmniej jednej kolizji w całej ...

Szefowie niemieckich marek na dywaniku u Trumpa?

Jak donosi niemiecki Handelsblatt, szefowie niemieckich marek zostali zaproszeni do Białego Domu w celu ...

Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi Exclusive: Nie taki diesel straszny

Tak wyszło, że w gamie silników Insigni najmocniejszą jednostką jest dwulitrowy diesel, dający z ...