Tak naprawdę nic nie zapowiadało takiego sukcesu. W 1975 r. na targach we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował pierwszego Golfa w wersji GTI – pod maską miał silnik 1,6 l o mocy 110 KM, ważył tylko 810 kg, do setki dociągał w ok. 9 sek. i mógł pędzić 160 km/h. Z założenia miała to być limitowana seria dla pasjonatów bardziej wyczynowych aut, góra 5 tys. pojazdów. Do jubileuszu 40-lecia, który hucznie świętowano w 2016 r., powstało ponad 2,2 mln Golfów ze znaczkiem GTI, co czyni go jednym z najpopularniejszych hot-hatchy na świecie.
CZYTAJ TAKŻE: Zdobyć szczyt
Pierwszy Golf GTI, który na drogach pojawił sie w 1976 r. / fot. Volkswagen
W tym roku podczas Zlotu GTI Wörthersee w austriackim Reifnitz Volkswagen zaskoczył fanów tych trzech literek, prezentując Golfa GTI TCR Concept. O tym, jakie znaczenie ma dla marki ta grupa odbiorców świadczy fakt, że właśnie tę imprezę wybrano na oficjalną premierę najszybszego i najmocniejszego drogowego GTI w historii. – Na razie to wersja koncepcyjna, ale chcemy, by już pod koniec roku ten samochód trafił do salonów – ucieszył wszystkich Jürgen Stackmann,, członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży.
fot. Volkswagen