Do jego napędu posłużył silnik benzynowy o mocy 180 KM wspomagany przez elektryczny układ napędowy o mocy 82 KM. XC40 będzie dostępne w Polsce w cenie od 215 500 zł. Volvo o bardzo długiej nazwie XC40 Recharge T5 plug-in hybrid debiutuje na europejskich rynkach. W dobie wymagających norm dotyczących emisji CO2 na ternie Unii Europejskiej, hybryda ładowana z gniazdka ma znacząco obniżyć średni poziom emisji całej marki. Według normy WLTP wynosi ona dla tego modelu – 57 g CO2/km.
Volvo XC40 T5 plug-in hybrid.
XC40 T5 Recharge to pierwsza hybryda Volvo ładowana z gniazdka, która bazuje na podwoziu CMA. Dotychczasowe hybrydy typu plug-in szwedzkiej marki bazowały na platformie podłogowej SPA. W przypadku obu platform, już na etapie ich projektowania przewidziano w nich miejsce na umieszczenie baterii, która w hybrydowym XC40 ma pojemność 10,7 kWh i mieści się w tunelu środkowym. Dzięki temu obniżono środek ciężkości auta, a wersja częściowo zelektryfikowana ma bagażnik tej samej pojemności, co wszystkie pozostałe modele XC40 – czyli 460 litrów.
New Volvo XC40 T5 plug-in hybrid
Po raz pierwszy silnik elektryczny i spalinowy przenoszą napęd na koła przednie. W większych modelach PHEV marki Volvo, silnik elektryczny napędza tylne koła, a spalinowy – przedni. Nowy układ wymagał także zastosowania nowej, dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni biegów. Debiutem jest również połączenie napędu elektrycznego z trzycylindrowym silnikiem, który obecnie montowany jest wyłącznie w XC40. Trzycylindrowa jednostka, która dotąd była oferowana w XC40 T3, została na potrzeby układu hybrydowego wzmocniona ze 163 do 180 KM. Silnik spalinowy generuje 265 Nm. Dodatkowe 160 Nm generuje napęd elektryczny. Napęd spalinowy i elektryczny w trybie Power działają razem w zakresie prędkości 0-160 km/h. W najszybszym trybie, przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h wynosi 7,3 s.