W polskich salonach można już zamawiać nowego, elektrycznego Smarta EQ. Napęd oferuje 82 KM, a akumulator ma pojemność 17,6 kWh i pozwala przejechać na jednym ładowaniu do 135 km (cykl WLTP). Nowy smart EQ jest oferowany w wersjach fortwo, fortwo cabrio lub forfour.
Nowe, piąte podejście do elektrycznego Smarta. Modele EQ fortwo, fortwo cabrio i forfour zostały zmodernizowane. Ma je wyróżnić nowy design z przeprojektowaną kratą wlotu powietrza. Na życzenie smart po raz pierwszy jest oferowany z całkowicie LED-owymi reflektorami. W kabinie pojawiły się dodatkowe schowki oraz nowa generacja systemów informacyjno-rozrywkowych z możliwością pełnej integracji smartfona. Nowością jest też aplikacja „ready to” na smartfon, która pozwala na sprawdzenie informacji dotyczących samochodu, ładowania, parkingu, wskazówek na temat dojazdu czy łatwe odnalezienie drogi do auta.



Elektryczny Smart oferuje 82 konny silnik. Wersja fortwo przyspiesza od 0 do 60 km/h w 4,9 s, a jej prędkość maksymalną ograniczono do 130 km/h. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,6 kWh oferuje zasięg, zależnie od specyfikacji, od 120 do 135 km (cykl WLTP). W ograniczeniu zużycia energii elektrycznej ma pomóc tryb ECO. Opcjonalna ładowarka o mocy 22 kW pozwala naładować smarta od 10 procent do 80 procent w niecałe 40 minut. Nowy Smart EQ występuje w czterech liniach wyposażenia: pure, passion, pulse oraz prime.
Standardowe wyposażenie każdego smarta obejmuje m.in.: automatyczną klimatyzację, radio cyfrowe DAB, tempomat, aktywnego asystenta hamowania (Active Brake Assist), fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz pokładową ładowarkę AC o mocy 4,6 kW.
Wyjściowa cena wynosi 96 900 zł. Czterodrzwiowy smart EQ forfour kosztuje od 98 400 zł, a kabriolet smart EQ fortwo cabrio – od 110 700 zł. Ceny nie są niskie jednak model fortwo nie ma na rynku konkurenta, a EQ forfour kosztuje na poziomie niemieckiej konkurencji. Dla przykładu Renault Zoe startuje od 122 700 zł, Skoda Citigo eV od 81 900 zł, elektryczny VW up!od 96 290 zł.
CZYTAJ TAKŻE: Smart Final Collector’s Edition: Pożegnanie z silnikiem spalinowym
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.