Opel ujawnia pierwsze szczegóły wyglądu nowej Insignii. Zmodernizowany model zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli (10-19.01.2020 roku).

Flagowy model Opla w odświeżonym wydaniu ma wyróżniać się nowymi, wąskimi przednimi światłami z pionierską technologią LED. Każdy z dwóch nowych adaptacyjnych reflektorów pikselowych IntelliLux LED składa się z 84 diodowych segmentów. Reflektory mają reagować szybciej, z większą precyzją, zapewniając optymalną widoczność dla kierowcy Insignii bez oślepiania kierowców pojazdów poprzedzających lub nadjeżdżających z przeciwka. Nowa generacja reflektorów pikselowych IntelliLux LED jest unikatowym rozwiązaniem w tym segmencie rynku.

Limuzyna Grand Sport oraz kombi Sports Tourer po raz pierwszy zostały wyposażone w cyfrową kamerę cofania. Wśród licznych rozwiązań wspomagających kierowcę jest alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych oraz wyświetlacz projekcyjny (head‑up). Na liście opcji znalazł się system e‑Call oraz bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów w środkowej konsoli.

Nowy Opel Insignia będzie oferowany wyłącznie z oświetleniem wykonanym w całości w technologii LED. Dostępne będą zarówno reflektory LED, jak i nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED, składające się nie jak dotychczas z 32, ale z 168 elementów diodowych.

„Reflektory pikselowe IntelliLux LED to nasz kolejny, duży krok naprzód” — wyjaśnił Christian Müller, dyrektor zarządzający działu inżynierii. „Jazda nocą jest teraz bardziej relaksująca i bezpieczniejsza. Nowe reflektory reagują na panujące warunki drogowe szybciej, niedostrzegalnie i z większą precyzją. Inteligentny system nieustannie dostosowuje kształt wiązki świetlnej, tak by droga była idealnie oświetlona. Dzięki temu widoczność w każdej sytuacji jest optymalna, bez oślepiania innych użytkowników drogi”.

Opel obiecuje, że wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące — jeden z nich jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze. Duża liczba reagujących na każdy sygnał elementów LED umożliwia płynną adaptację snopa światła. Oświetlony obszar ma być większy niż dotychczas, a pojazdy poprzedzające lub nadjeżdżające z przeciwka są z niego „wycinane”. Zasięg i kierunek światła zmienia się w zależności od sytuacji na drodze i warunków otoczenia. Poszczególne funkcje świateł ułatwiają pokonywanie zakrętów, jazdę przy złej pogodzie, w obszarze zabudowanym i poza nim oraz na autostradzie. Zoptymalizowano także sposób działania świateł w czasie manewrowania na parkingu. W szczególności w najnowszej wersji reflektorów IntelliLux LED Opel udoskonalił tryb autostradowy. Na zakrętach w lewo reflektory oświetlają więcej przestrzeni po lewej stronie, aby kierowca mógł łatwiej zauważyć przydrożne oznakowanie. Na zakrętach w prawo wiązka światła sięgająca dalej w tym samym kierunku nie oślepia kierowców nadjeżdżających z przeciwka.

Nową Insignię rozpoznamy po zmienionej, chromowanej atrapie chłodnicy, która jest szersza i ma wyraźniej zaznaczone żebrowanie. Logo Opla pośrodku chromowanej listwy wydaje się większe. Sama chromowana listwa sięga aż do diodowych świateł do jazdy dziennej, które teraz ulokowano w dolnej, a nie górnej części reflektora.

Jak przystało na model flagowy, Insignia jest wyposażona w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Dodatkowe systemy wspomagające kierowcę to: alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, ostrzeżenie o obecności innego pojazdu w martwym polu, adaptacyjny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania, rozpoznawanie znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania, wyświetlacz projekcyjny (head‑up), dzięki któremu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

Pierwsza generacja Insigni wprowadzona w 2009 roku została wybrana „Europejskim Samochodem Roku”. W ciągu ostatnich blisko 10 lat fabrykę w macierzystym dla Opla Rüsselsheim opuściło prawie 1,2 miliona egzemplarzy flagowego modelu Opla.

CZYTAJ TAKŻE: Oszczędności po fuzji FCA z PSA: Opel i Vauxhall mogą najwięcej stracić

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Uniti One: To nie wizja, to rzeczywistość. Od 2019 w sprzedaży

Szwedzki startup Uniti przedstawił swój pierwszy elektryczny samochód - Uniti One. Partnerem projektu był ...

Jakie samochody kradną w Niemczech? Uważaj na Land Rovera, bądź spokojny o elektryka

Według oficjalnych statystyk Niemieckiego Federalnego Urzędu Kryminalnego, kradzież samochodów u naszych zachodnich sąsiadów spada. ...

Kia Niro EV: Nowy elektryczny SUV

Na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu Kia przedstawi swojego nowego, w pełni elektrycznego SUV-a ...

Prawie połowa aut Toyoty w Europie to hybrydy

Toyota Motor sprzedała w I kwartale w Europie 280 300 samochodów, w tym 125 ...

Ruszył największy test elektryków w Polsce

Poczta Polska (PP) uruchomiła właśnie największe w naszym kraju testy samochodów elektrycznych (EV). Spółka ...

Rusza budowa ostatniego odcinka A1. Kiedy pojedziemy z Gdańska do Gorzyczek?

Rusza budowa ostatniego odcinka autostrady A1. W czwartek podpisana zostanie umowa na fragment trasy ...