Reklama

Kia Niro EV: Nowy elektryczny SUV

Na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu Kia przedstawi swojego nowego, w pełni elektrycznego SUV-a zbudowanego na modelu Niro.

Publikacja: 06.05.2018 17:29

Kia Niro EV: Nowy elektryczny SUV

Foto: Kia Niro EV / fot. Kia

Kia Niro EV ma pojawić się w sprzedaży w Europie pod koniec 2018 roku. Będzie to obok Hyundaia Kona i Jaguara I-Pace kolejny elektryczny SUV na rynku. W ofercie pojawią się dwie wersje – z baterią o pojemności 39 kWh i 64 kWh. Przy słabszym modelu Kia obiecuje zasięg 300 km. Wersja 64 kWh ma przejechać na jednym ładowaniu baterii litowo-polimerowej nawet ponad 450 km wg cyklu WLTP. Początkowo na rynku pojawi się wyłącznie wersja z mniejszą baterią. Niro EV z bardziej pojemnym akumulatorem wejdzie do sprzedaży w 2019 roku.

ZOBACZ TAKŻE: Test Kia Picanto GT Line

Kia, póki co nie zdradza technicznych danych nowego modelu. Można przypuszczać, że mocniejsze Niro EV może być wyposażone w silnik elektryczny o mocy około 200 KM i 410 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Słabsza będzie miała około 136 KM.  Prędkość maksymalna ograniczona będzie do 160 km/h. Masa własna auta to około 1750 kg.

""

Pierwszym elektrycznym modelem Kii był model Soul EV

Foto: moto.rp.pl

Po bardzo udanym starcie hybrydowej wersji plug-in Niro PHEV (24 tysięcy sprzedanych aut, 6. miejsce w Polsce w 2017 roku w rankingu aut hybrydowych) Kia wiąże z elektrykiem duże nadzieje. Pierwszym w pełni elektrycznym modelem Koreańczyków była Kia Soul EV w 2014 roku.

Reklama
Reklama

Teraz poczekać trzeba na polską cenę Niro EV. Za model plug-in zapłacić trzeba co najmniej 125 900 zł. Cena konkurencyjnego do elektrycznej Kii Nissana Leafa rozpoczyna się od 144 500 zł.

ZOBACZ TAKŻE: Tak jeździ nowy Nissan Leaf

""

Nowa generacja Nissana Leaf / fot. Nissan

Foto: moto.rp.pl

Kia Niro EV ma pojawić się w sprzedaży w Europie pod koniec 2018 roku. Będzie to obok Hyundaia Kona i Jaguara I-Pace kolejny elektryczny SUV na rynku. W ofercie pojawią się dwie wersje – z baterią o pojemności 39 kWh i 64 kWh. Przy słabszym modelu Kia obiecuje zasięg 300 km. Wersja 64 kWh ma przejechać na jednym ładowaniu baterii litowo-polimerowej nawet ponad 450 km wg cyklu WLTP. Początkowo na rynku pojawi się wyłącznie wersja z mniejszą baterią. Niro EV z bardziej pojemnym akumulatorem wejdzie do sprzedaży w 2019 roku.

Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama