Kia Niro EV: Nowy elektryczny SUV

Na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu Kia przedstawi swojego nowego, w pełni elektrycznego SUV-a zbudowanego na modelu Niro.

Publikacja: 06.05.2018 17:29

Kia Niro EV: Nowy elektryczny SUV

Foto: Kia Niro EV / fot. Kia

Kia Niro EV ma pojawić się w sprzedaży w Europie pod koniec 2018 roku. Będzie to obok Hyundaia Kona i Jaguara I-Pace kolejny elektryczny SUV na rynku. W ofercie pojawią się dwie wersje – z baterią o pojemności 39 kWh i 64 kWh. Przy słabszym modelu Kia obiecuje zasięg 300 km. Wersja 64 kWh ma przejechać na jednym ładowaniu baterii litowo-polimerowej nawet ponad 450 km wg cyklu WLTP. Początkowo na rynku pojawi się wyłącznie wersja z mniejszą baterią. Niro EV z bardziej pojemnym akumulatorem wejdzie do sprzedaży w 2019 roku.

ZOBACZ TAKŻE: Test Kia Picanto GT Line

Kia, póki co nie zdradza technicznych danych nowego modelu. Można przypuszczać, że mocniejsze Niro EV może być wyposażone w silnik elektryczny o mocy około 200 KM i 410 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Słabsza będzie miała około 136 KM.  Prędkość maksymalna ograniczona będzie do 160 km/h. Masa własna auta to około 1750 kg.

""

Pierwszym elektrycznym modelem Kii był model Soul EV

moto.rp.pl

Po bardzo udanym starcie hybrydowej wersji plug-in Niro PHEV (24 tysięcy sprzedanych aut, 6. miejsce w Polsce w 2017 roku w rankingu aut hybrydowych) Kia wiąże z elektrykiem duże nadzieje. Pierwszym w pełni elektrycznym modelem Koreańczyków była Kia Soul EV w 2014 roku.

Teraz poczekać trzeba na polską cenę Niro EV. Za model plug-in zapłacić trzeba co najmniej 125 900 zł. Cena konkurencyjnego do elektrycznej Kii Nissana Leafa rozpoczyna się od 144 500 zł.

ZOBACZ TAKŻE: Tak jeździ nowy Nissan Leaf

""

Nowa generacja Nissana Leaf / fot. Nissan

moto.rp.pl

Kia Niro EV ma pojawić się w sprzedaży w Europie pod koniec 2018 roku. Będzie to obok Hyundaia Kona i Jaguara I-Pace kolejny elektryczny SUV na rynku. W ofercie pojawią się dwie wersje – z baterią o pojemności 39 kWh i 64 kWh. Przy słabszym modelu Kia obiecuje zasięg 300 km. Wersja 64 kWh ma przejechać na jednym ładowaniu baterii litowo-polimerowej nawet ponad 450 km wg cyklu WLTP. Początkowo na rynku pojawi się wyłącznie wersja z mniejszą baterią. Niro EV z bardziej pojemnym akumulatorem wejdzie do sprzedaży w 2019 roku.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności