Zmodernizowana wersja elektrycznej wersji Volkswagena e-up! ma o 100 km większy zasięg i niższą 21 tys. zł cenę w porównaniu do pierwszego wcielenia.

Volkswagen e-up! jest już dostępny na polskim rynku. To najmniejszy elektryczny model niemieckiego producenta. Jego zmodernizowana wersja zaprezentowana została na początku października na salonie IAA we Frankfurcie. Pierwszej generacja pojawiła się w 2016 roku. Aktualna ma przede wszystkim większy zasięg. Elektryczny silnik e-up’a! generuje 61 kW (83 KM) mocy. Zestaw akumulatorów litowo-jonowych ma blisko dwukrotnie większą pojemność – 32,3 kWh i ma zagwarantować zasięg na jednym ładowaniu do 260 km (WLTP). Przyspieszenie do 100 km/h elektrycznej wersji up’a! zajmuje 12,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 130 km/h.

Volkswagen e-up!

Ładować możemy na trzy sposoby: ze zwykłego gniazdka w czasie około 16 godzin, przy pomocy Wallboxa w 5,5 godziny i na stacji ładowania prądem stałym o mocy 40 kW, wyposażonej w złącze CCS w mniej niż godzinę.

Zamawiając e-up’a! do wyboru mamy siedem kolorów nadwozia, które można łączyć z dwoma kolorami dachu (czarny lub biały), trzy rodzaje obręczy kół w rozmiarze od 14 do 16 cali, elementy wykończenia tablicy rozdzielczej w dwóch kolorach oraz dwa wzory tapicerki. Wyposażenie seryjne obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, radio, nawigację i system rozpoznawania znaków drogowych. Na elektryczny układ napędowy Volkswagen udziela gwarancji ośmiu lat lub do przebiegu 160 tys. km.

Cena Volkswagen e-up! rozpoczyna się od 96 290 zł. To o 20 900 zł mniej od ceny tego modelu z 2016 roku. Hitem się nie stanie, ale widać, że wraz ze wzrostem popularności samochodów elektrycznych producenci mogą obniżać cenę. I to znacznie.

ZOBACZ TAKŻE: Volkswagen chce uniezależnić się od azjatyckich dostawców baterii

Ceny konkurencji:

Smart Forfour (82 KM): od 96 00 zł
Renault ZOE (92 KM): od 133 900 zł

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Porsche Cayman GT4/Spyder: Tak buduje się samochody

Uffff... Mimo elektryfikacji i niektórych dziwnych decyzji z tym związanych Porsche nie zapomniało o ...

Nissan Juke: Kontynuacja bestsellera

Gdy debiutował, jego konkurentów można było policzyć na palcach jednej ręki. Obecnie ma ich ...

Mitsubishi L200: Nowa generacja na 40. urodziny

Mistubishi ma nowy model. Jest nim pickup L200 o ładowności 1 tony. Jego premiera ...

Ceny | Mercedes AMG GT 4-Door Coupe: Dużo, ale nie najwięcej

Rodzina AMG powiększyła się o kolejny model. To nowa wersja AMG GT, a jej ...

Kolejny problem z poduszkami Takata. Akcja przywoławcza 1,4 mln aut

Uszkodzone poduszki powietrzne japońskiego producenta Takata już spowodowały największą akcję przywoławczą w historii amerykańskiej ...

Suzuki Vitara: 30 lat tradycji

Vitara jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych crossoverów na rynku. Zadebiutowała w 1988 r. i ...