Volkswagen wprowadza nowy logotyp i w ślad za tym zmienia wizerunek marki. Oficjalna prezentacja obyła się w poniedziałek wieczorem na spotkaniu grupy VW, na którym również po raz pierwszy pokazany został elektryczny ID.3.

Volkswagen kreuje się na nowo. Marka ma wydać się bardziej nowoczesna i autentyczna. Nowy logotyp to też nowa tożsamość marki. Znak Volkswagena od teraz jest w 2D, a jako pierwszy otrzymał go elektryczny ID.3.

Nowy logotyp Volkswagena.

– ID.3 to coś więcej niż nowy model, to Volkswagen, który przenosi samochód elektryczny z niszy do centrum społeczeństwa i sprawia, że jest on dostępny dla wszystkich – powiedział w swoim przemówieniu dyrektor generalny Herbert Diess. Światowa premiera elektrycznego modelu ma wyznaczyć początek nowej ery dla Volkswagena. Nowe logo jest wyraźniejsze i dzięki płaskiej optyce 2D sprowadzone do podstawowych elementów.

Tak na przełomie lat zmieniał się logotyp Volkswagena.

Zmiana wizerunku Volkswagena jest jedną z największych operacji rebrandingu na świecie. Oczekuje się, że wszystko zakończy się do połowy 2020 roku. Obejmuje 171 rynków w 154 krajach. Trzeba będzie wymienić ok. 70 tys. logotypów u ponad 10 000 dealerów i partnerów serwisowych na całym świecie.

– Nowa tożsamość marki oznacza początek nowej ery dla Volkswagena – mówi Jürgen Stackmann, członek zarządu ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. – Dzięki sformułowaniu nowych wymagań dotyczących treści i nowych produktów, marka wprowadza głęboką zmianę w zrównoważonej przyszłości bezemisyjnej dla wszystkich – teraz jest właściwy czas, aby pokazać nowe podejście naszej marki do świata zewnętrznego.

Herbert Diess dyrektor generalny marki Volkswagen podczas prezentacji nowego logotypu i modelu ID.3.

Nowością jest to, że Volkswagen po raz pierwszy otrzyma dźwiękowe logo. To sprawi, że marka w przyszłości będzie rozpoznawalna również akustycznie. Oto bowiem kobiecy głos wypowiada nazwę „Volkswagen”. Tekst czyta niemiecka aktorka Luise Helm. Dyrektor marketingu Volkswagena Jochen Sengpiehl skomentował to w następujący sposób: „Volkswagen staje się bardziej kobiecy, nigdy tak nie było. Moje trzy córki, moja żona i moja teściowa pogratulowały mi”.

ZOBACZ TAKŻE: IAA 2019 | Volkswagen ID.3: Oto auto nowej ery

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Toyota Corolla GR Hybrid: Toyota z lepszym układem kierowniczym od BMW

Świat się zmienia, a my zabieramy naszą całkiem nową długodystansową Corollę GR na pierwszą ...

Jeździsz za szybko? Stracisz samochód!

Takie restrykcyjne zmiany nie dotyczą jeszcze Polski. Tym razem za piratów drogowych wzięli się ...

Nowe obostrzenia dla kierowców, ale i pieszych

W nocy w mieście tylko 50 km/h, koniec z jazdą „na zderzaku”, piesi z ...

Starsze auta mogą mocno podrożeć

Nowy podatek antysmogowy, zmniejszenie ulg dla użytkowników samochodów spalinowych, zrównanie akcyzy na diesla i ...

Lexus LC 500 Superturismo: Lubię Cię po pięćsetkroć

Jest… wyjątkowy. Zaprojektowany tylko i wyłącznie jako coupé, bez specjalnego liczenia się z kosztami ...

Hyundai Bayon – nowy mały SUV

Hyundai zaprezentował nowy model marki. Bayon to crossover w segmencie B, a samochód został ...