Volkswagen wprowadza nowy logotyp i w ślad za tym zmienia wizerunek marki. Oficjalna prezentacja obyła się w poniedziałek wieczorem na spotkaniu grupy VW, na którym również po raz pierwszy pokazany został elektryczny ID.3.

Volkswagen kreuje się na nowo. Marka ma wydać się bardziej nowoczesna i autentyczna. Nowy logotyp to też nowa tożsamość marki. Znak Volkswagena od teraz jest w 2D, a jako pierwszy otrzymał go elektryczny ID.3.

Nowy logotyp Volkswagena.

– ID.3 to coś więcej niż nowy model, to Volkswagen, który przenosi samochód elektryczny z niszy do centrum społeczeństwa i sprawia, że jest on dostępny dla wszystkich – powiedział w swoim przemówieniu dyrektor generalny Herbert Diess. Światowa premiera elektrycznego modelu ma wyznaczyć początek nowej ery dla Volkswagena. Nowe logo jest wyraźniejsze i dzięki płaskiej optyce 2D sprowadzone do podstawowych elementów.

Tak na przełomie lat zmieniał się logotyp Volkswagena.

Zmiana wizerunku Volkswagena jest jedną z największych operacji rebrandingu na świecie. Oczekuje się, że wszystko zakończy się do połowy 2020 roku. Obejmuje 171 rynków w 154 krajach. Trzeba będzie wymienić ok. 70 tys. logotypów u ponad 10 000 dealerów i partnerów serwisowych na całym świecie.

– Nowa tożsamość marki oznacza początek nowej ery dla Volkswagena – mówi Jürgen Stackmann, członek zarządu ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. – Dzięki sformułowaniu nowych wymagań dotyczących treści i nowych produktów, marka wprowadza głęboką zmianę w zrównoważonej przyszłości bezemisyjnej dla wszystkich – teraz jest właściwy czas, aby pokazać nowe podejście naszej marki do świata zewnętrznego.

Herbert Diess dyrektor generalny marki Volkswagen podczas prezentacji nowego logotypu i modelu ID.3.

Nowością jest to, że Volkswagen po raz pierwszy otrzyma dźwiękowe logo. To sprawi, że marka w przyszłości będzie rozpoznawalna również akustycznie. Oto bowiem kobiecy głos wypowiada nazwę „Volkswagen”. Tekst czyta niemiecka aktorka Luise Helm. Dyrektor marketingu Volkswagena Jochen Sengpiehl skomentował to w następujący sposób: „Volkswagen staje się bardziej kobiecy, nigdy tak nie było. Moje trzy córki, moja żona i moja teściowa pogratulowały mi”.

ZOBACZ TAKŻE: IAA 2019 | Volkswagen ID.3: Oto auto nowej ery

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Meksykańska jazda

Jukatan to najczęściej wybierany przez Polaków rejon Meksyku. Trudno się dziwić – wspaniały klimat, ...

Przed wakacjami przyspiesza budowa szybkich dróg

Zbliża się wakacyjny szczyt na drogach. Na niektórych budowanych trasa zaczynają znikać utrudnienia, które ...

Do Stuttgartu nie wjedziesz dieslem

Od 1 stycznia w Stuttgarcie obowiązuje zakaz wjazdu samochodów z silnikami diesla. Jest to ...

Finansowe kłopoty Astona Martina. Prywatny inwestor zainteresowany przejęciem

W momencie kiedy Aston Martin zaczął pracę nad nowymi modelami, firma popadła w finansowe ...

Seat Tarraco: Pora na dużego SUV-a. Pierwsze zdjęcia

Seat zapowiada wprowadzenie do sprzedaży kolejnego SUV-a. Tarraco będzie największym modelem w gamie rodzinnych ...

Targi Motor Show w Poznaniu przełożone o rok

Poznański Motor Show, czyli największe targi motoryzacyjne w Polsce po raz kolejny przesunęły datę ...