Pierwsza generacja Swifta zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Yokohamie w 1983 roku – produkcja trwała aż do 1989 roku wyłącznie w zakładach w Japonii. Typowe dla lat 80. nadwozie otrzymało kanciaste kształty, co miało duży wpływ również na redukcję kosztów produkcji. Poza tym, taka była wtedy moda i rynkowe trendy. Klienci mogli wybierać pomiędzy trzy- lub pięciodrzwiowym hatchbackiem. Wnętrze było skromne, ale wówczas w samochodach z segmentu B niewiele osób przywiązywało wagę do wyposażenia dodatkowego. Użytkownik mógł liczyć na podgrzewaną tylną szybę i proste radio z odtwarzaczem kasetowym w opcji.
for. Suzuki
Do napędu ważącego niespełna 620 kg Swifta przewidziano trzycylindrowy silnik 1.0 50 KM lub czterocylindrowy 1.3 o mocach od 64 do 101 KM. Prawdziwą ciekawostką i rarytasem jest bardzo rzadko spotykana wersja 1.0 Turbo dająca z siebie 71 KM. Zadbanych Suzuki z tego okresu pozostało niewiele, jednak te godne uwagi powoli zyskują na wartości.
for. Suzuki
Generacja II: Wielki sukces
Gigantycznym sukcesem rynkowym okazała się druga generacja modelu Swift. Auto oferowano pod wieloma nazwami, między innymi: Suzuki Cultus, Holden Barina, Chevrolet Swift, a także Subaru Justy. Swift II produkowany był od 1989 roku do 2004, a w Ameryce Południowej do 2006 r. W jego przypadku projektanci postawili na obłe kształty i znacząco lepsze zabezpieczenie antykorozyjne. Poszerzono także dostępne rodzaje nadwozi. Obok hatchbacka pojawił się czterodrzwiowy sedan i kabriolet, który jednak nie cieszył się specjalnym wzięciem i został wycofany w 1996 roku. W połowie lat 90. modele przeznaczone na rynek europejski zaczęły zjeżdżać z taśm nowej fabryki koncernu na Węgrzech. Swift zdobył spore uznanie wśród kierowców ze Starego Kontynentu, doceniających prostotę konstrukcji, jej funkcjonalność i trwałość.