Jeszcze dwa lata temu Suzuki poinformowało o wyprodukowaniu 5 milionów Suzuki Swift. Teraz ogłosiło, że skumulowana światowa sprzedaż Swifta wynosi już 6 milionów sztuk.

Swift był pierwszym miejskim modelem Suzuki, który przeznaczony był na tzw. globalne rynki. Jako strategiczny światowy model jest sprzedawany w 158 krajach i regionach na całym świecie. Model pierwszej generacji (1983-1989) odniósł największy sukces w Japonii oraz w Indiach. Mocno zmieniony Suzuki Swift II zadebiutował w 1989 roku. Druga generacja dostępna była w wielu odmianach nadwozia, w tym również jako kabriolet. Modele po 1996 roku wyjeżdżały z w fabryki w węgierskim Esztergomiu. Swift II w dość zmienionej formie oferowany był w USA jako Geo Metro. W 1992 roku Swift przeszedł gruntowny facelifting nadwozia. Sprzedaż drugiej generacji trwała aż 13 lat.

Pierwsza generacja Suzuki Swift (1983-1989).
Trzecia generacja Suzuki Swift (2005-2010).

Trzecia generacja Suzuki Swift zadebiutowała w 2005 roku. Swift III jest pierwszym Swiftem, którego skonstruowano z myślą o Europie. Produkcję modelu rozpoczęto początkowo w trzech państwach. Suzuki Swift IV zadebiutował w 2010 roku. Trzy lata później przeszedł modernizację.

Czwarta generacja Swifta (2010-2017).

Nowy Swift został zaprezentowany w grudniu 2016 roku. W Japonii w sprzedaży pojawił się w 2017 roku. Nowa generacja jest krótsza, szersza i niższa od swojego poprzednika. Model cechuje się niską masą własną. Pierwszy raz dostępny jest z tzw. miękką hybrydą. Topową wersją jest model Sport z turbodoładowanym, 140 konnym silnikiem.

Aktualny model Suzuki Swift

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

fot. KIA

KIA przynosi najwięcej satysfakcji dealerom

KIA, a za nią Mazda i Subaru – tak wygląda pierwsza trójka najnowszego raportu ...

Pojazdy na minuty zaleją polskie miasta

Do 2025 r. liczba współdzielonych skuterów i hulajnóg skoczy o 500 proc. Z kolei ...

Mercedes AMG GLE 63 / GLS 63: Zmasowany atak SUV-ów AMG

Mercedes zaprezentował dwie nowe, topowe wersje swoich SUV-ów. AMG GLE 63 i MERCEDES-AMG GLE ...

Chiny są kluczowym krajem w strategii Seata

Seat chce zawojować rynek chiński. To kolejny krok w kierunku realizacji globalnej strategii rozwoju ...

Megane R.S. Trophy: Kochaj albo rzuć

Lubimy auta małe, duże, przestronne albo po prostu dobrze wyposażone. Wiele osób podejmuje decyzje ...

Kredyty samochodowe znikają z rynku

Firmy coraz chętniej posiłkują się leasingiem. Dlatego w bankach coraz większym powodzeniem cieszą się ...