Opel: Czas na elektryczne rajdy

Corsa-e Rally to pierwszy elektryczny samochód przygotowany do rajdów. W przyszłym roku Opel wraz z ADAC planują cykl ADAC Opel e-Rally Cup, inaugurując pucharową imprezę markowych e-aut. Premiera podczas tegorocznych targów IAA we Frankfurcie.

Publikacja: 22.08.2019 15:14

Opel: Czas na elektryczne rajdy

Foto: fot. Opel

Opel jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który oferuje klientom elektryczny samochód rajdowy, wprowadzając ten rodzaj napędu do motosportu. W ostatnich latach ADAC Opel Rallye Cup był idealną przepustką do rajdów dla około 100 młodych kierowców z 18 krajów. Najszybsi mogli zaprezentować swój talent na arenie międzynarodowej w zespole ADAC Opel Junior Rallye. Juniorzy Opla wygrali mistrzostwo europejskie cztery razy z rzędu (w latach od 2015 do 2018) dzięki modelowi Opel ADAM R2. Teraz będą mogli spróbować swoich sił w ADAC Opel e-Rally Cup.

""

Opel Corsa-e Rally, jeszcze jako concept / fot. Opel

moto.rp.pl

– Corsa-e to samochód elektryczny dla wszystkich – jest w pełni przystosowany do codziennego użytku i ma przystępną cenę; są to cechy, które mają zastosowanie również w sportach samochodowych. Wykorzystaliśmy pojazd produkcyjny jako podstawę i jesteśmy pierwszym producentem samochodów na świecie, który stworzył elektryczny samochód rajdowy – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Corsa-e: Zamówienia ruszyły, cena… obiecująca

– Wraz z ADAC Opel e-Rally Cup wprowadzamy po raz pierwszy napęd elektryczny do głównego nurtu sportu. Innowacyjna koncepcja i współpraca z Groupe PSA otwierają nam nowe możliwości, zwłaszcza przy wsparciu młodych kierowców. Jestem pewien, że w ten sposób wskażemy drogę sportu motorowego daleko poza granicami Niemiec – przekonuje Hermann Tomczyk, prezes ADAC Sport. Początkowo ADAC Opel e-Rally Cup będzie częścią Rajdowych Mistrzostw Niemiec i innych wybranych wydarzeń. Seria ma się rozpocząć latem 2020 roku. Co najmniej dziesięć rund kwalifikacyjnych do 2021 r. złoży się na tzw. „super sezon”. Jednocześnie wystartuje nowa edycja akademii ADAC Opel Rallye Academy, uruchomionej w 2016 r.

""

fot. Opel

moto.rp.pl

Kolejnym krokiem rozwoju młodych kierowców, po ukończeniu akademii i ADAC Opel e-Rally Cup, będzie możliwość przystąpienia do Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów na pokładzie nowego Opla Corsy R2. Włączenie Opla do Groupe PSA oznacza także dodatkowe możliwości dla najlepszych talentów: siostrzana marka Peugeot współzawodniczy potężnymi maszynami FIA R5, a Citroën bierze udział w mistrzostwach świata samochodów rajdowych: to doskonałe możliwości awansu na najwyższy poziom międzynarodowego sportu rajdowego. – Opel ma tradycyjnie silne powiązania ze sportem motorowym – przypomina Lohscheller. – Mamy na koncie liczne sukcesy, w tym siedem tytułów mistrzostw europejskich, jak również mistrzostwo świata w 1982 r. z Walterem Röhrlem i Christianem Geistdörferem w Oplu Ascona 400. Teraz idziemy do przodu z napędem elektrycznym. Fani będą zaskoczeni możliwościami naszego samochodu rajdowego e-cup.

""

Opel Corsa-e Rally / fot. Opel

moto.rp.pl

Opel Corsa-e Rally ma moc 100 kW (136 KM) i moment obrotowy 260 Nm dostępny od chwili ruszenia. Źródłem energii jest bateria litowo-jonowa o pojemności 50 kWh. Napęd jest przekazywany na przednie koła. Rally ma taką samą długość co seryjna e-Corsa, jest jednak od niej o 5 mm szersza i wyższa. Jak zapowiada Opel, na potrzeby ADAC Opel e-Rally Cup w sezonie 2020/2021 zostanie przygotowanych 15 samochodów. Cena aut dla klientów Opel Motorsport ma być niższa niż 50 000 euro (netto).

CZYTAJ TAKŻE: Pikes Peak 2018: To od teraz góra Volkswagena. Padł nowy rekord

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności