Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Pierwszy, skonstruowany od podstaw elektryczny model Mercedesa debiutuje na polskim rynku w wersji EQC 400.

Mercedes EQC.

Nowy model jest zapowiedzią do całej elektrycznej rodziny, którą nazwano skrótem EQ. SUV, czy jak kto woli crossover napędzany jest dwoma elektrycznymi silnikami zabudowanymi przy przedniej i tylnej osi. Tym samym EQC oferuje napęd na cztery koła. Każdy z silników otrzymał nieco inną funkcję. Ten zamontowany z przodu ma uzyskać maksymalną efektywność przy niskim i średnim obciążeniu, a tylny pomaga uzyskać jak najlepszą dynamikę. Sumaryczna moc silników to 300 kW (408 KM) i 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mercedes EQC przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. Zasięg mierzony w cyklu NEFZ ma wynieść 450 kilometrów (417 w cyklu WLTP). To wszystko przy akumulatorach o pojemności 80 kWh.

Cena elektrycznego Mercedesa rozpoczyna się od 328 300 złotych. Tyle kosztować będzie bogato wyposażona wersja podstawowa – EQC 400 4Matic. Za 364 500 zł dostępny będzie model EQC 400 European Edition. Najbogatsza, oferowana na starcie wersja EQC 400 4Matic Edition 1886 rozpoczyna się od ceny 367 600 zł.

Ceny Mercedesa EQC:

EQC 400 4Matic – od 328 300 zł
EQC 400 European Edition – od 364 500 zł
EQC 400 4Matic Edition 1886 – od 367 600 zł

Ceny konkurencji:

Audi e-tron (360 KM): od 342 800 zł
Jaguar i-Pace (400 KM): od 356 600 zł

Mercedes jest wśród aktualnych na rynku dwóch elektrycznych konkurentów jest najtańszą ofertą. W dodatku ma więcej mocy od Audi i Jaguara. Mimo to nie we wszystkim jest najlepszy. Pierwszą setkę najszybciej osiąga Jaguar (4,8 sekundy), drugi jest Meredes (5,1 s), trzecie Audi (6,6 s). EQC rozpędza się do 180 km/h, konkurenci do 200 km/h. Mercedes ma najmniejszą pojemność akumulatora (80 kWh). W tej kategorii wygrywa e-tron (95 kWh), a Jguara I-Pace oferuje 90 kWh. Według danych fabrycznych wszyscy konkurenci oferują zasięg w okolicach 400/450 km. Tak naprawdę dopiero w praktyce okaże się, którym z tej trójki można dojechać najdalej.

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes EQC Edition 1886: Początek nowej epoki

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bentley Bentayga Black Edition: Jeden z najlepszych

Jak pogodzić jazdę po pustyni w Utah i szpan na Rodeo Drive? Odpowiedzi nie ...

Audi City na warszawskim pl. Trzech Krzyży

Salony wchodzą do centrów miast

W 2018 roku w centrum Warszawy powstały dwa innowacyjne koncepty sprzedażowe – Volvo Studio ...

Opel Corsa-e: Zamówienia ruszyły, cena… obiecująca

Od wtorku, 4 czerwca można już składać zamówienia na nową, elektryczną Corsę 6 generacji. ...

Jak zdobyć najtańsze OC? 10 kroków do taniego OC

Ubezpieczenie OC, a konkretniej jego ceny, to temat, który niezmiennie elektryzuje kierowców. Choć ostatnio ...

Peugeot 508 Sport Engineered: Trzy silniki i ponad 400 KM

Koncepcyjny Peugeot 508 Sport Engineered łączy trzy silniki pod jedną karoserią. Dwa elektryczne plus ...

Suzuki Jimny: Recepta na uśmiech

Nowy Jimny stał się z miejsca hitem. Sprawdzamy dlaczego za małym Suzuki ustawiły się ...