Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Pierwszy, skonstruowany od podstaw elektryczny model Mercedesa debiutuje na polskim rynku w wersji EQC 400.

Mercedes EQC.

Nowy model jest zapowiedzią do całej elektrycznej rodziny, którą nazwano skrótem EQ. SUV, czy jak kto woli crossover napędzany jest dwoma elektrycznymi silnikami zabudowanymi przy przedniej i tylnej osi. Tym samym EQC oferuje napęd na cztery koła. Każdy z silników otrzymał nieco inną funkcję. Ten zamontowany z przodu ma uzyskać maksymalną efektywność przy niskim i średnim obciążeniu, a tylny pomaga uzyskać jak najlepszą dynamikę. Sumaryczna moc silników to 300 kW (408 KM) i 765 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mercedes EQC przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. Zasięg mierzony w cyklu NEFZ ma wynieść 450 kilometrów (417 w cyklu WLTP). To wszystko przy akumulatorach o pojemności 80 kWh.

Cena elektrycznego Mercedesa rozpoczyna się od 328 300 złotych. Tyle kosztować będzie bogato wyposażona wersja podstawowa – EQC 400 4Matic. Za 364 500 zł dostępny będzie model EQC 400 European Edition. Najbogatsza, oferowana na starcie wersja EQC 400 4Matic Edition 1886 rozpoczyna się od ceny 367 600 zł.

Ceny Mercedesa EQC:

EQC 400 4Matic – od 328 300 zł
EQC 400 European Edition – od 364 500 zł
EQC 400 4Matic Edition 1886 – od 367 600 zł

Ceny konkurencji:

Audi e-tron (360 KM): od 342 800 zł
Jaguar i-Pace (400 KM): od 356 600 zł

Mercedes jest wśród aktualnych na rynku dwóch elektrycznych konkurentów jest najtańszą ofertą. W dodatku ma więcej mocy od Audi i Jaguara. Mimo to nie we wszystkim jest najlepszy. Pierwszą setkę najszybciej osiąga Jaguar (4,8 sekundy), drugi jest Meredes (5,1 s), trzecie Audi (6,6 s). EQC rozpędza się do 180 km/h, konkurenci do 200 km/h. Mercedes ma najmniejszą pojemność akumulatora (80 kWh). W tej kategorii wygrywa e-tron (95 kWh), a Jguara I-Pace oferuje 90 kWh. Według danych fabrycznych wszyscy konkurenci oferują zasięg w okolicach 400/450 km. Tak naprawdę dopiero w praktyce okaże się, którym z tej trójki można dojechać najdalej.

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes EQC Edition 1886: Początek nowej epoki

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hamburg pierwszym miastem w Niemczech z zakazem wjazdu diesli

Hamburg jest pierwszym miastem w Niemczech, który ogłosi zakaz wjazdu samochodów z silnikami diesla ...

TOP 22 | O jakich markach rapują raperzy

Amerykański magazyn „Car and Driver” przeanalizował teksty artystów z kręgu hip-hopu i rapu z ...

Pierwszy elektryk Toyoty będzie… dostawczakiem

W ofercie Toyoty brakowało dotąd niewielkiego, kompaktowego vana, idealnego do rozwożenia towarów po mieście. ...

Porsche Macan: Bezpieczeństwo na pierwszym planie

Każdego roku do klientów na całym świecie trafia około 100 tysięcy nowych Macanów. To ...

Motozakupy na kilka sposobów

Kilka lat temu przedsiębiorcy rozważali, czy firmowe auta sfinansować leasingiem czy kredytem. Dzisiaj coraz ...

JLR i BMW rozszerzą współpracę

JLR (Jaguar Land Rover) będzie mógł korzystać z przednionapędowej platformy BMW. Tym samym rosną ...