Peugeot zaprezentował całkowicie nową generację modelu 2008. Teraz to prawdziwy SUV.

Nowy Peugeot 2008. Z prawej strony wersja z napędem elektrycznym.

Peugeot ma nowe hasło: „Nie bądź nudny”. Żeby słowa zmienić w czyny Francuzi całkowicie przeprojektowali model 2008. Teraz to SUV, a nie crossover. Auto ma 4,30 metra długości i 2,60 metrowy rozstaw osi (poprzednik – 4,15 m i 2,53 m). Jest też nowy, zasilany wyłącznie elektrycznie model, który różni się tylko nieznacznie od wersji z silnikami spalinowymi (przedni wlot jest w kolorze nadwozia i e-logo na bokach i z tyłu).

Wewnątrz znajdują się wielokolorowe fotele i nowoczesny kokpit, nazywanym przez marketingowców z Peugeota – i-Cockpit 3D. Kierownica jak zwykle w Peugeocie bardzo małych rozmiarów, a zegary osadzone ponad nią. W zależności od opcji 2008 może być wyposażony w 10-calowy ekran umieszczony na górze konsoli środkowej. System informacyjno-rozrywkowy oferuje MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay. Za dodatkową opłatą melomani mogą zamówić wysokiej klasy system audio od francuskiego specjalisty Focal.

Peugeot obiecuje przestronność zarówno pierwszego, jak i drugiego rzędu siedzeń. Na konsoli środkowej znajduje się miejsce do ładowania indukcyjnego smartfonów. Bagażnik ma mieć we wszystkich modelach, nawet w wersji elektrycznej, taką samą pojemność (434 litry). Peugeot wyposaża nowe 2008 w najnowsze systemy wspomagające. Jest system o ostrzeżeniu o opuszczeniu pasa ruchu oraz utrzymywania na pasie ruchu, adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go, asystent awaryjnego hamowania z wykrywaniem pieszych w dzień i w nocy działający od pięciu do 140 km/h. Jest również ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy, automatyczne światła drogowe, rozpoznawanie znaków drogowych i detektor martwego pola.

Nowy 2008 jest dostępny z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także z napędem elektrycznym. Silnik elektryczny modelu e-2008 ma moc 100 kW/136 KM (dokładnie ten sam znalazł się w zaprezentowanej niedawno Corsie-e) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Akumulator przechowywany w podwoziu przechowuje 50 kilowatogodzin, co powinno wystarczyć na zasięg 310 km mierzony według cyklu WLTP. Siła odzyskiwania energii może być regulowana za pomocą dźwigni wyboru między D (jazda) i B (zwiększona rekuperacja). Czas ładowania różni się w zależności od mocy dostępnej w źródle zasilania. W przypadku WallBoxa o mocy 7,4 lub 11 kilowatów, trwa od 5 do 8 godzin, przy szybkiej ładowarce o mocy 100 kW baterie napełniają się do 80 procent już po 30 minutach. Wszystkie silniki spalinowe w nowym 2008 spełniają norme Euro 6. Zakres mocy wynosi od 100 do 155 KM dla benzyn i od 100 do 130 KM dla silników wysokoprężnych.

Nowy Peugeot 2008 będzie produkowany w fabryce PSA Peugeot Citroën w Vigo w Hiszpanii oraz na chiński rynek w Wuhan (Chiny). Sprzedaż rozpoczyna się pod koniec 2019 roku.

ZOBACZ TAKŻE: Peugeot 208: Stylowo i nowocześnie. Będzie GTi i wersja elektryczna

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ranking najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów

Niemiecki ADAC przygotował kolejną edycję raportu dotyczącego awaryjności pojazdów. Ujęto w nim zarówno te ...

Stany Zjednoczone nie potrzebują samochodów elektrycznych

Pojazdy elektryczne mimo miliardów inwestowanych w opracowanie technologii i ich reklamę nie poruszają klientów ...

Kręte drogi autonomicznych samochodów

Możliwe, że autonomiczne pojazdy wkrótce pojawią się na naszych drogach, co zapowiadają nie tylko ...

Coraz mniej kradzieży rowerów

Jazda na rowerze stała się bardzo popularna w czasach pandemii. Nie tylko w Polsce, ...

Coraz bardziej opóźniona budowa obwodnicy Warszawy

Znowu rośnie opóźnienie na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Już nie połowa 2021 r., ...

Peugeot 508 Sport Engineered: Trzy silniki i ponad 400 KM

Koncepcyjny Peugeot 508 Sport Engineered łączy trzy silniki pod jedną karoserią. Dwa elektryczne plus ...