Peugeot zaprezentował całkowicie nową generację modelu 2008. Teraz to prawdziwy SUV.

Nowy Peugeot 2008. Z prawej strony wersja z napędem elektrycznym.

Peugeot ma nowe hasło: „Nie bądź nudny”. Żeby słowa zmienić w czyny Francuzi całkowicie przeprojektowali model 2008. Teraz to SUV, a nie crossover. Auto ma 4,30 metra długości i 2,60 metrowy rozstaw osi (poprzednik – 4,15 m i 2,53 m). Jest też nowy, zasilany wyłącznie elektrycznie model, który różni się tylko nieznacznie od wersji z silnikami spalinowymi (przedni wlot jest w kolorze nadwozia i e-logo na bokach i z tyłu).

Wewnątrz znajdują się wielokolorowe fotele i nowoczesny kokpit, nazywanym przez marketingowców z Peugeota – i-Cockpit 3D. Kierownica jak zwykle w Peugeocie bardzo małych rozmiarów, a zegary osadzone ponad nią. W zależności od opcji 2008 może być wyposażony w 10-calowy ekran umieszczony na górze konsoli środkowej. System informacyjno-rozrywkowy oferuje MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay. Za dodatkową opłatą melomani mogą zamówić wysokiej klasy system audio od francuskiego specjalisty Focal.

Peugeot obiecuje przestronność zarówno pierwszego, jak i drugiego rzędu siedzeń. Na konsoli środkowej znajduje się miejsce do ładowania indukcyjnego smartfonów. Bagażnik ma mieć we wszystkich modelach, nawet w wersji elektrycznej, taką samą pojemność (434 litry). Peugeot wyposaża nowe 2008 w najnowsze systemy wspomagające. Jest system o ostrzeżeniu o opuszczeniu pasa ruchu oraz utrzymywania na pasie ruchu, adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go, asystent awaryjnego hamowania z wykrywaniem pieszych w dzień i w nocy działający od pięciu do 140 km/h. Jest również ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy, automatyczne światła drogowe, rozpoznawanie znaków drogowych i detektor martwego pola.

Nowy 2008 jest dostępny z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także z napędem elektrycznym. Silnik elektryczny modelu e-2008 ma moc 100 kW/136 KM (dokładnie ten sam znalazł się w zaprezentowanej niedawno Corsie-e) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Akumulator przechowywany w podwoziu przechowuje 50 kilowatogodzin, co powinno wystarczyć na zasięg 310 km mierzony według cyklu WLTP. Siła odzyskiwania energii może być regulowana za pomocą dźwigni wyboru między D (jazda) i B (zwiększona rekuperacja). Czas ładowania różni się w zależności od mocy dostępnej w źródle zasilania. W przypadku WallBoxa o mocy 7,4 lub 11 kilowatów, trwa od 5 do 8 godzin, przy szybkiej ładowarce o mocy 100 kW baterie napełniają się do 80 procent już po 30 minutach. Wszystkie silniki spalinowe w nowym 2008 spełniają norme Euro 6. Zakres mocy wynosi od 100 do 155 KM dla benzyn i od 100 do 130 KM dla silników wysokoprężnych.

Nowy Peugeot 2008 będzie produkowany w fabryce PSA Peugeot Citroën w Vigo w Hiszpanii oraz na chiński rynek w Wuhan (Chiny). Sprzedaż rozpoczyna się pod koniec 2019 roku.

ZOBACZ TAKŻE: Peugeot 208: Stylowo i nowocześnie. Będzie GTi i wersja elektryczna

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

30 Volkswagenów dla strażaków

Volkswagen Financial Services przekazał pierwsze samochody dla Ochotniczej Straży Pożarnej z całej Polski. Auta ...

prezes Peugeota Jean-Philippe Imparato

Jean-Philippe Imparato, prezes Peugeota: O Oplu myślę codziennie

W krajach, gdzie wizerunek marek niemieckich jest silniejszy, nie będę się z nikim boksował ...

Nowy Opel Astra: Gra w trzy cylindry

Choć z zewnątrz zmiany są niemal niedostrzegalne, to model został złożony z nowych podzespołów. ...

Testy emisji spalin w przyszłości będą wykonywane zdalnie

W Warszawie wykonano testy emisji z potoku pojazdów przy wykorzystaniu systemu teledetekcji. Badania miały ...

Trzecia sportowa Toyota. Następca MR2

Toyota Supra i GT86 to nie koniec sportowych Toyot. Jak zdradza Tesuya Tada, szef ...

Czarna seria – spłonęła kolejna Tesla

Elon Musk nie ma łatwego życia. Produkowane przez niego auta co i rusz sprowadzają ...