Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Nowa generacja Peugeota 208 oparta jest na platformie Common Modular Platform (CMP) i będzie dostępna również w wersji elektrycznej.

Już jako zamaskowany prototyp wyglądał ciekawie. A na pierwszych zdjęciach widać, że będzie to jedno z najbardziej interesujących samochodów w klasie. Niektóre stylistyczne elementy nawiązują do modeli 508 czy 3008. Peugeot wraca do formy.

Nowy Peugeot 208.

W środku nieco mniej zaskoczeń, ale równie miło. Deskę z ekranem zastępującym zegary, który znajduje się nad malutką, spłaszczoną na spodzie kierownicą Francuzi nazwali i-Cocpit. Znakomite rozwiązanie, które nie tylko dodaje oryginalności, ale dzięki małej kierownicy wprowadza sportowy styl.

Nowy Peugeot 208 urośnie. Długość wynosi około 4,05 m, a rozstaw osi powiększy się, pozostawiając pasażerom z tyłu więcej przestrzeni. Model 208 będzie dostępny tylko w wersji pięciodrzwiowej. Model trzydrzwiowy zostanie skreślony. Podobnie jak DS3 Crossback i nadchodzący Opel Corsa, a także planowana kolejna generacja Opla Mokka X, model 208 bazuje na platformie CMP (Common Modular Platform). Pozwala ona m.in. na zmniejszenie masy własnej samochodu o około 100 kilogramów. Peugeot ma bagażnik o pojemności 270 litrów (Renault Clio 230 litrów, Seat Ibiza 335 litrów). Co ważne ilość miejsca w bagażniku pozostaje taka sama niezależnie od wersji (spalinowa lub elektryczna).

208 otrzyma benzynowy silnik trzycylindrowy, turbodoładowany o mocy 100, 130 i 150 KM. Będą też diesle o pojemności 1,5 litra (100 i 130 KM). Za 208 GTi jako topowy model napędzany będzie 1,6-litrowym, czterocylindrowego silnikiem z turbo, który osiągnie moc 220 KM. Podobnie jak w przyszłości DS3 Crossback, model 208 dostępny będzie również w wersji elektrycznej. Bezspalinowy model będzie miał silnik elektryczny o mocy 136 KM i baterie o pojemności 50 kWh. Jego zasięg wg. WLTP ma wynieść 340 kilometrów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pikes Peak 2018: To od teraz góra Volkswagena. Padł nowy rekord

Volkswagen pokonał wszystkich i ustanowił nowy rekord. Lekki karbonowy, elektryczny VW I.D. R pokonał ...

Nowy cel złodziei. Kradną pojazdy elektryczne dla akumulatorów

Złodzieje znaleźli nowe źródło dochodów – części pojazdów elektrycznych. 3-4 tysiące złotych za używany ...

Tesla Model X

Rosjanka wygrała w sądzie z Teslą

Mieszkanka Jekaterynburga, która kupiła elektryczny samochód Tesla, dostanie równowartość 1,2 mln zł odszkodowania. Auto odmówiło ...

eM02 FS Powertube, górski e-rower spod znaku Lwa

BMW tańsze od Peugeota

Na początku dekady projektanci samochodów na potęgę zaczęli pracować nad prototypami elektrycznych rowerów. Zapał ...

BMW X6 Vantablack: Najczarniejsza czerń na świecie

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie BMW zaprezentuje X6 Vantablack VBx2. To SUV, który został ...

Jaguar I-Pace: Kot pod prądem

Jaguar z dużym opóźnieniem wszedł do klasy crossoverów i SUV-ów z metką premium, ale ...