Ceny | Mercedes GLS: Luksus w formacie SUV

Mercedes wprowadził do oferty nowy model swojego największego SUV-a GLS.

Publikacja: 18.06.2019 09:49

Ceny | Mercedes GLS: Luksus w formacie SUV

Foto: moto.rp.pl

""

Mercedes GLS.

Foto: moto.rp.pl

GLS to Klasa S wśród SUV-ów. Duży, wygodny, po prostu największy Mercedes. Nowa generacja oferuje więcej przestrzeni, komfortu i ma być bardziej luksusowa. Ma 5207 mm długości i tym samym jest większy od Audi Q7 (5050 mm), BMW X7 (5157 mm) czy Cadillaca Escalade (5144 mm). Swymi rozmiarami przewyższa nawet długą wersję Range Rovera LWB (5200 mm). Nowy GLS urósł też względem poprzedniej generacji. Rozstaw osi powiększył się o 60 mm (3135 mm), a karoseria o 87 mm.

""

Foto: moto.rp.pl

Te zmiany mają zapewnić więcej miejsca w kabinie. Podstawowa wersja Mercedesa GLS posiada trzy rzędy siedzeń. Wnętrze można konfigurować w wersji 7 lub 6 osobowej. Drugi wariant przewiduje w każdym rzędzie po dwa rozłożyste i wygodne fotele. Po rozłożeniu wszystkich siedzeń przestrzeń ładunkowa pomieści 2400 litrów bagażu.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Mercedes GLS po raz pierwszy będzie dostępny w wersji GLS 580 – z zelektryfikowanym, benzynowym silnikiem V8 wspomaganym przez 48 V instalacją elektryczną. Ta jednostka napędowa osiąga moc 489 KM. Dodatkowo system EQ Boost krótkotrwale potrafi wygenerować dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego oraz 22 KM. GLS 580 pojawi się w ofercie nieco później. Kiedy? Tego dokładnie Mercedes jeszcze nie zdradził. Za to już teraz można zamawiać dwa diesle: GLS 350 d (286 KM) i GLS 400 d (330 KM). Ceny za podstawowego modelu rozpoczynają się od 399 900 zł, za mocniejszego diesla zapłacić trzeba minimum 418 200 złotych.

""

Foto: moto.rp.pl

Na wyposażeniu seryjnym znajdziemy m.in. napęd na obie osie 4Matic, system multimedialny MBUX, reflektory diodowe Multibeam LED (na jeden reflektor przypada 112 diod ledowych). Z szerokiego zestawu opcji można wybrać np. automatyczną klimatyzację dla drugiego rzędu foteli (3895 zł), pakiet innowacji MBUX zawierający wyświetlacz head-up (6831 zł), pakiet rozrywki dla pasażerów tylnej kanapy (13 267 zł) czy pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy (10 896 zł), układ aktywnego zawieszenia elektrohydraulicznego z czterema programami jazdy do wyboru (36 696 zł) czy pakiet dodatkowego wyciszenia kabiny (6775 zł).

""

Foto: moto.rp.pl

Ceny Mercedesa GLS:

GLS 350d (286 KM) – od 399 900 zł
GLS 400d (330 KM) – od 418 200 zł

""

Foto: moto.rp.pl

Ceny konkurencji:

Audi Q7 50 TDI (286 KM) – od 324 900 zł
BMW X7 3.0d (265 KM) – od 393 100 zł
Infiniti QX60 (262 KM) – od 359 900 zł
Range Rover 3.0 SDV6 (275 KM) – od 522 900 zł
Lexus LX (367 KM) – od 650 000 zł
Mercedes G 350d (286 KM) – od 484 500 zł

""

Foto: moto.rp.pl

Cena w tym segmencie odgrywa drugorzędną rolę. I tak to, co widzimy jako kwotę początkową ma się nijak do sumy końcowej. Ogromna ilość drogich i droższych opcji podnosi końcową cenę co najmniej o kilkadziesiąt tysięcy. Ten segment SUV-ów ma swoich zwolenników. Największym rywalem, który może odebrać Mercedesowi klientów jest nowe BMW X7. Cenowo auta są bardzo zbliżone. O wyborze zdecydują indywidualne upodobania bądź zaradność sprzedawców. Pierwsze Mercedesy GLS trafią do polskich salonów pod koniec 2019 roku. Model produkowany jest w amerykańskiej fabryce Mercedesa w Tuscaloosa (Alabama).

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Mercedes EQC: Najtańszy i najmocniejszy

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

GLS to Klasa S wśród SUV-ów. Duży, wygodny, po prostu największy Mercedes. Nowa generacja oferuje więcej przestrzeni, komfortu i ma być bardziej luksusowa. Ma 5207 mm długości i tym samym jest większy od Audi Q7 (5050 mm), BMW X7 (5157 mm) czy Cadillaca Escalade (5144 mm). Swymi rozmiarami przewyższa nawet długą wersję Range Rovera LWB (5200 mm). Nowy GLS urósł też względem poprzedniej generacji. Rozstaw osi powiększył się o 60 mm (3135 mm), a karoseria o 87 mm.

Pozostało 86% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy