Aston Martin Rapide E: Pierwszy, limitowany, elektryczny

Aston Martin zaprezentował Rapide E, pierwszy całkowicie elektryczny model marki. Prezentacja odbyła się w Chinach na targach Shanghai Auto Show. Wyprodukowanych zostanie tylko 155 egzemplarzy.

Publikacja: 18.04.2019 11:44

Aston Martin Rapide E: Pierwszy, limitowany, elektryczny

Foto: moto.rp.pl

""

Aston Martin Rapide e.

moto.rp.pl

Ilość egzemplarzy elektrycznego Astona Martina Rapide nie jest przypadkowa. Wskazuje również na maksymalną prędkość elektrycznego samochodu – 155 mil na godzinę – co odpowiada 248 km/h. Zasilanie zapewnia chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy o napięciu 800 V i mocy 65 kWh, który zasilają dwa silniki elektryczne montowane z tyłu o łącznej mocy 610 KM i momencie obrotowym 900 Nm. Sprint od zera do 60 mph (96 km/h) zajmuje mniej niż cztery sekundy. Rozpędzanie się od 50 do 70 mil na godzinę (z 80 do 112 km/h) trwa 1,5 sekundy. Bateria powinna wystarczyć na szybkie okrążenie Pętli Północnej Nurburgringu (26 km). Zasięg podczas normalnej jazdy ma wynieść co najmniej 320 kilometrów.

""

moto.rp.pl

Bateria mieści się tam gdzie wcześniej zabudowany był silnik V12 o pojemności 6,0 litrów. To akumulator litowo-jonowy w obudowie z karbonowo – kewlarowej. 800 voltową baterię można w ciągu godziny podładować na stacji ładującej o mocy 400 V/50 kW do zasięgu prawie 300 km. Natomiast w szybkiej stacji ładującej o napięciu 800 V/100 kW w czasie krótszym niż jedna godzina do 100 procent. W instalacji domowej Rapide E naładuje się w trzy godziny. Partner całego systemu napędowego jest Williams Advanced Engineering.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

We wnętrzu w pełni cyfrowy kokpit zastąpił analogowe instrumenty. Na 10-calowym wyświetlaczu pokazuje wszystkie istotne dane z jazdy i informacje o stanie baterii, wydajności i zużyciu. Za pomocą aplikacji kierowca może również wyświetlać te dane na swoim smartfonie. Oprócz możliwości planowania trasy, aplikacja pokazuje również, między innymi, aktualną lokalizację samochodu.

""

Aston Martin Rapide E.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Rapide E odróżnia się tylko w niewielkim stopniu od benzynowych Rapidów. Zakryta kratka grila, tak samo jak inne wloty powietrza. Niebieskie podłużne paski na całej długości karoserii i lekko połyskujące niebieskie elementy jak progi, spoiler z przodu czy dyfuzor. Ceny Aston Martin jeszcze nie podał. Prawdopodobnie będzie wynosić około 275 000 euro.

ZOBACZ TAKŻE: Aston Martin Valkyrie: Najbardziej ekstremalny supersamochód, jaki powstanie

Ilość egzemplarzy elektrycznego Astona Martina Rapide nie jest przypadkowa. Wskazuje również na maksymalną prędkość elektrycznego samochodu – 155 mil na godzinę – co odpowiada 248 km/h. Zasilanie zapewnia chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy o napięciu 800 V i mocy 65 kWh, który zasilają dwa silniki elektryczne montowane z tyłu o łącznej mocy 610 KM i momencie obrotowym 900 Nm. Sprint od zera do 60 mph (96 km/h) zajmuje mniej niż cztery sekundy. Rozpędzanie się od 50 do 70 mil na godzinę (z 80 do 112 km/h) trwa 1,5 sekundy. Bateria powinna wystarczyć na szybkie okrążenie Pętli Północnej Nurburgringu (26 km). Zasięg podczas normalnej jazdy ma wynieść co najmniej 320 kilometrów.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności