Volkswagen zaprezentował na salonie samochodowym w Szanghaju studyjny model ID. Roomzz. To elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, który powinien pojawić się na rynku w 2021 roku.

Zaprezentowany model koncepcyjny Volkswagena stanowi zapowiedź nadchodzącej wersji produkcyjnej SUVa o zerowej emisji spalin. Co ciekawe, model nazwany roboczo ID. Roomzz pojawi się na rynku w 2021 roku najpierw w Chinach. Dopiero później trafi na inne rynki.

Policzmy – ID, ID. Crozz, ID. Buzz, ID. Vizzion i ID. Buggy – te pięć modeli pokazuje jak będzie wyglądać elektryczna przyszłość marki Volkswagen. Dlatego, że temat napędów elektrycznych ma absolutny priorytet w Volkswagenie dla ID. Roomzz podano datę wprowadzenia do produkcji. Za dwa lata powinien być w sprzedaży elektryczny, sześciomiejscowy SUV,  który ma 4,91 metra długości i 1,89 metra szerokości i 1,76 metra wysokości. To wymiary dużego SUV-a w formacie Touarega. Dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej osi, zapewniają 6,6-sekundowy sprint od 0 do 100 km/h. Moc całego systemu wynosi 225 kW (306 KM). ID. Roomzz z akumulatorem o pojemności 82 kWh ma mieć zasięg 450 km. Ważniejsza informacja niż prędkość maksymalna (180 km/h) to ta, że przy ładowarce o 150 kilowatach bateria ładuje się w ciągu 30 minut do 80 procent. Akumulator jest ładowany indukcyjnie lub wtyczką.

Karoseria ma być tak zbudowana aby praktycznie nie było widać przejść pomiędzy poszczególnymi elementami. To nie tylko poprawia wygląd, ale i aerodynamikę. Z przodu podświetlone logo Volkswagena, zamiast lusterek zewnętrznych kamery, dach wykonany z aluminium, we wnękach nadkoli 22-calowe koła. Drzwi otwierają się elektrycznie za pomocą pasków dotykowych. W prototypie nie ma słupka B, ale w seryjnym modelu to na pewno zostanie zmienione. Siedzenia we wnętrzu mogą być dowolnie rozmieszczone – w zależności od tego, czy kierowca chce prowadzić sam, czy zmieni Roomzza w auto autonomiczne. Model ma możliwość jazdy autonomicznej na poziomie 4, a więc takiej gdzie kierowca może czasowo przekazać kontrolę automatycznemu prowadzeniu. Gdy kierowca dotyka logo VW na kierownicy przez ponad pięć sekund wtedy kwadratowa kierownica chowa się i elektronika przejmuje kontrolę. Z dachu wysuwają się laserowe skanery, pojawia się specjalne oświetlenie, które komunikuje tryb jazdy autonomicznej.

Volkswagen nabiera elektrycznego tempa. Nie ma salonu samochodowego bez kolejnego modelu z serii ID. Roomzz ma już datę rozpoczęcia sprzedaży. Za dwa lata to co wygląda jak odległa przyszłość stanie się realne i namacalne. Wszystko na to wygląda, że w rozwoju motoryzacyjnej elektryczności Volkswagen nie tylko dogoni Teslę, ale prześcignie firmę Muska i całą konkurencję.

ZOBACZ TAKŻE: Volkswagen chce wzmocnić swoją pozycję w Chinach

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Renault Megane R.S,

Najmocniejsza wersja Renault Megane wyceniona

Pierwsza generacja Megane R.S. pojawiła się w 2004 roku. Miała 225 KM mocy i ...

Genewa 2019 | Bugatti Chiron La Voiture Noire: Kosztuje prawie 50 mln zł i już został sprzedany

Bugatti zaprezentowało na salonie samochodowym w Genewie aktualną interpretację legendarnego modelu Type 57 SC ...

Volvo od 60 lat dzieli się technologiami bezpieczeństwa

Volvo Cars świętuje 60. rocznicę dzielenia się technologiami bezpieczeństwa, otwierając innym producentom dostęp do ...

E-auta: tuż za rogiem czy dopiero za horyzontem?

Elektryczne auta pozwolą uniknąć kosztownego importu paliw płynnych, ale wymagają wielkich inwestycji w infrastrukturę ...

Porsche może zrezygnować z silników Diesla

Porsche podejmie do końca dekady decyzję, czy jego najnowsza generacja silników wysokoprężnych będzie zarazem ...

Seat Arona: Idealny do miasta

Mały crossover Seata to atrakcyjna propozycja dla poszukujących miejskiego samochodu. Arona powstaje na tej ...