Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Nowym, topowym modelem w stajni Mustangów jest Shelby GT500. Napędzany silnikiem V8, doładowany kompresorem, o mocy 700 KM. Mistrz.

Pierwsza zła wiadomość to fakt, że rok nie rozpoczął się dobrze dla Forda Europe. Amerykańska centrala firmy położona w miejscowości Dearborn koło Detroit w stanie Michigan chce radykalnie przebudować europejską filię. Szykują się cięcia personalne, zakończenie produkcji nierentownych modeli, a nawet ewentualnie zamknięcie części fabryk. Żeby wyjść z kryzysu, trzeba obniżyć koszty. To jedyna droga, żeby wprowadzić Forda w rentowną przyszłość.

Ford Mustang Shelby GT500.

Druga zła wiadomość to ta, że nowy Shelby GT500 nie przyjeżdża do Europy. Najsilniejszy samochód w historii firmy trafi do sprzedaży tylko w USA. Silnik V8 ma 5,2 litra pojemności i dzięki kompresorowi osiąga moc ok. 700 KM. Na tyle oceniamy GT500, bo dokładne dane Ford wciąż trzyma w tajemnicy. Tak czy inaczej najnowszy model ma dwa razy więcej mocy niż pierwszy Shelby GT500 z 1967 roku.

Doładowany V8 z aluminiowym blokiem silnika połączony jest z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią, która pochodzi z supersportowego GT. Skrzynia potrafi zmienić bieg w czasie krótszym niż 100 milisekund. Między innymi dzięki temu nowy GT500 będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie nieco powyżej 3 sekund. Przy maksymalnej prędkości nowy Shelby nie ustanowi rekordu, gdyż Ford ograniczy ją do 290 km/h.

Super Mustanga zatrzymuje największy układ hamulcowy, jaki istnieje w sportowym coupe na rynku amerykańskim. Sześć tłoków zaciska się na dwuczęściowej tarczy hamulcowej o średnicy 420 milimetrów zamontowanej na przedniej osi. 20-calowe felgi wykonane są z włókna węglowego.

ZOBACZ TAKŻE: Ford Focus ST: Wszystko co trzeba

Jeśli ktoś bardzo chce Forda Mustanga Shelby GT500, będzie mógł spróbować go kupić u któregoś z prywatnych importerów. Cena auta będzie oscylowała w okolicach 100 000 euro.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mazda rezygnuje z diesli

Blisko 7150 sprzedanych samochodów – Mazda Motor Poland podsumowała w czwartek mijający 2020 rok. ...

Porsche oferuje krótkoterminową subskrypcję samochodu

Porsche wprowadza nowy model subskrypcji. Od teraz klienci mogą wypożyczać młode używane samochody oraz ...

Aston Martin Rapide E: Pierwszy, limitowany, elektryczny

Aston Martin zaprezentował Rapide E, pierwszy całkowicie elektryczny model marki. Prezentacja odbyła się w ...

FCA sprzedaje Magnetti Marelli, w tym pięć zakładów w Polsce

Fiat Chrysler Automobiles pozbywa się Magneti Marelli, jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie producentów komponentów  ...

Mercedes EQA: Elektryk z genami GLA

Maercedes zaprezentował swój najmniejszy elektryczny model - EQA. Auto zbudowane na bazie kompaktowego SUV-a ...

Sześć firm chętnych na budowę trasy S7. Cztery mieszczą się w budżecie

Do przetargu zorganizowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg krajowych i Autostrad zgłosiło się sześć firm. ...