Volkswagen Golf VIII bez kamuflażu. Premiera już w tym roku

Debiut Golfa VIII zaplanowany na ten rok. Rewolucji nie będzie, będzie za to kolejny etap ewolucji najbardziej popularnego modelu Volkswagena.

Publikacja: 10.03.2019 21:29

Volkswagen Golf VIII bez kamuflażu. Premiera już w tym roku

Foto: moto.rp.pl

Dla przypomnienia – Golf VII pojawił się na rynku w 2012 roku. Był to pierwszy Volkswagen zbudowany na modułowej platformie MQB. Później zaczęły z niej korzystać kolejne modele, od Polo do Passata. Standaryzacja różnych komponentów, takich jak napęd, podwozie czy systemy mają na celu zmniejszenie kosztów i złożoności konstrukcji.

""

Volkswagen Golf VIII

Foto: moto.rp.pl

Gama Golfa VII obejmuje wersje z gazem ziemnym, napędem elektrycznym i model plug-in hybrid. Praktycznie wszystkie technologie zostały przeniesione z Passata. Teraz wydarzy się podobnie. To co otrzymał zmodernizowany niedawno Passat, dostanie również nowy Golf. Jedną z nowości będzie swobodnie programowalny wyświetlacz kierowcy czy większy wyświetlacz multimedialny na środku deski rozdzielczej. Debiut nowego Golfa VIII będzie miał miejsce jesienią 2019 roku, niemal równocześnie z jego elektrycznym odpowiednikiem ID.Neo. Póki co nikt nie podnosi tematu przyszłości Golfa, bo jakby nie było, Volkswagen od 2040 roku nie chce sprzedawać więcej silników spalinowych, a ósma generacja Golfa nie otrzyma już wersji elektrycznej. Jej odpowiednikiem będzie ID.Neo.

""

Model I.D. Neo zastąpi w przyszłości elektryczną wersję Golfa.

Foto: moto.rp.pl

Najnowsze zdjęcia prototypów pokazują, że ogólne proporcje Golfa pozostaną bez zmian. Nowa generacja musi stać się bardziej ekonomiczna (limit emisji CO2 od 2020 roku spadnie do 95 g/km). Masa własna ma zmniejszyć się o około 50 kg. Do oferty silnikowej dołączy miękka hybryda z napięciem 48 V. Oznacza początek elektryfikacji napędów konwencjonalnych. Nowy układ będzie początkowo używany w Golfie, a następnie rozwijany sukcesywnie w innych modelach. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić około 0,3 litra paliwa na 100 kilometrów. W Golfie VIII pojawią się również silniki benzynowe. Jednostki napędowe będą miały pojemność 1,0 litra, 1,5 litra i 2,0 litra. Wszystkie silniki benzynowe otrzymają w przyszłości filtr cząstek stałych. Ponadto zaplanowany jest napęd na gaz ziemny – z wykorzystaniem silnika 1,5 TGI o mocy 160 KM.

""

VW Golf VIII.

Foto: moto.rp.pl

A co z dieslem? Według Volkswagena silniki wysokoprężne będą stosowane w modelach z większą mocą i pojemnością. Wszystkie w przyszłości będą mieć katalizator SCR z wtryskiem AdBlue. Ponieważ jednak system ten nie może działać optymalnie w fazie zimnego rozruchu, jak i podczas krótkich dystansów i jazdy miejskiej, VW planuje użyć systemu kombinowanego, składającego się z katalizatora magazynującego NOx i katalizatora SCR. Od 2019 roku takie rozwiązanie będzie stosowane we wszystkich modelach diesla.

""

VW Golf VIII.

Foto: moto.rp.pl

To, ile znaczy Golf VIII dla Volkswagena widać już w fazie przedprodukcyjnej. Firma zaprosiła na na specjalne spotkanie 180 topowych menedżerów należących do 120 największych dostawców części dla tego modelu. Ciekawe jest, że aż 80 procent wszystkich dostawców podzespołów do Golfa VIII współpracuje już z Volkswagenem w ramach aktualnej umowy przy obecnej generacji Golfa. Firma przekonuje, że jest to „oznaka wielkiej wzajemnej lojalności, która tworzy solidny fundament zaufania”. VW zainwestował 1,8 miliarda euro w nową generację modelu.

""

VW Golf VIII.

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen zaoszczędzi w nowej generacji na różnorodności wariantów. Tylko niewielu kupujących to zauważy, ponieważ znikną tylko wersje z mniej niż pięcioprocentowym udziałem w miksie  modelu.

Dla przypomnienia – Golf VII pojawił się na rynku w 2012 roku. Był to pierwszy Volkswagen zbudowany na modułowej platformie MQB. Później zaczęły z niej korzystać kolejne modele, od Polo do Passata. Standaryzacja różnych komponentów, takich jak napęd, podwozie czy systemy mają na celu zmniejszenie kosztów i złożoności konstrukcji.

Gama Golfa VII obejmuje wersje z gazem ziemnym, napędem elektrycznym i model plug-in hybrid. Praktycznie wszystkie technologie zostały przeniesione z Passata. Teraz wydarzy się podobnie. To co otrzymał zmodernizowany niedawno Passat, dostanie również nowy Golf. Jedną z nowości będzie swobodnie programowalny wyświetlacz kierowcy czy większy wyświetlacz multimedialny na środku deski rozdzielczej. Debiut nowego Golfa VIII będzie miał miejsce jesienią 2019 roku, niemal równocześnie z jego elektrycznym odpowiednikiem ID.Neo. Póki co nikt nie podnosi tematu przyszłości Golfa, bo jakby nie było, Volkswagen od 2040 roku nie chce sprzedawać więcej silników spalinowych, a ósma generacja Golfa nie otrzyma już wersji elektrycznej. Jej odpowiednikiem będzie ID.Neo.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy