Dla przypomnienia – Golf VII pojawił się na rynku w 2012 roku. Był to pierwszy Volkswagen zbudowany na modułowej platformie MQB. Później zaczęły z niej korzystać kolejne modele, od Polo do Passata. Standaryzacja różnych komponentów, takich jak napęd, podwozie czy systemy mają na celu zmniejszenie kosztów i złożoności konstrukcji.
Volkswagen Golf VIII
Gama Golfa VII obejmuje wersje z gazem ziemnym, napędem elektrycznym i model plug-in hybrid. Praktycznie wszystkie technologie zostały przeniesione z Passata. Teraz wydarzy się podobnie. To co otrzymał zmodernizowany niedawno Passat, dostanie również nowy Golf. Jedną z nowości będzie swobodnie programowalny wyświetlacz kierowcy czy większy wyświetlacz multimedialny na środku deski rozdzielczej. Debiut nowego Golfa VIII będzie miał miejsce jesienią 2019 roku, niemal równocześnie z jego elektrycznym odpowiednikiem ID.Neo. Póki co nikt nie podnosi tematu przyszłości Golfa, bo jakby nie było, Volkswagen od 2040 roku nie chce sprzedawać więcej silników spalinowych, a ósma generacja Golfa nie otrzyma już wersji elektrycznej. Jej odpowiednikiem będzie ID.Neo.
Model I.D. Neo zastąpi w przyszłości elektryczną wersję Golfa.
Najnowsze zdjęcia prototypów pokazują, że ogólne proporcje Golfa pozostaną bez zmian. Nowa generacja musi stać się bardziej ekonomiczna (limit emisji CO2 od 2020 roku spadnie do 95 g/km). Masa własna ma zmniejszyć się o około 50 kg. Do oferty silnikowej dołączy miękka hybryda z napięciem 48 V. Oznacza początek elektryfikacji napędów konwencjonalnych. Nowy układ będzie początkowo używany w Golfie, a następnie rozwijany sukcesywnie w innych modelach. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić około 0,3 litra paliwa na 100 kilometrów. W Golfie VIII pojawią się również silniki benzynowe. Jednostki napędowe będą miały pojemność 1,0 litra, 1,5 litra i 2,0 litra. Wszystkie silniki benzynowe otrzymają w przyszłości filtr cząstek stałych. Ponadto zaplanowany jest napęd na gaz ziemny – z wykorzystaniem silnika 1,5 TGI o mocy 160 KM.